2012. június. 12. 10:19 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. június. 12. 10:18 Vállalkozás

Online kereskedelemben utazik a Népszabadság kiadója

Új internetes fmcg-áruház indult, az üzemeltető a hiper.hu címen, a vállalkozás stratégiai partnere a Népszabadságot is kiadó Ringier. A webáruház egyelőre béta verzióban érhető el.

Új internetes fmcg-webshopot indított hiper.hu néven a Full Market Hungary Zrt. "A hiper.hu annak ellenére sem kommunikációs vállalkozás, hogy a cég a cég stratégiai partnere a Ringier kiadó" – mondta a Napi Gazdaságnak Urbán Zsolt vezérigazgató, aki egyben a HD Group Kommunikációs Ügynökség Kft.  ügyvezető igazgatója is. "A vállalkozás önálló logisztikai háttérrel rendelkező kiskereskedelmi fejlesztés". Ez azonban piaci elemzők szerint a portál jelenlegi beta verziójából nem derül ki.

A bolt termékkínálata szűk, árai pedig nem minden esetben versenyképesek. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a HD eladáshelyi kommunikációval foglalkozik, így komoly üzleti kapcsolatai vannak a márkagyártókkal, akik a mostani piaci trendek közepette igyekeznek megszabadulni nagykereskedelmi tevékenységeiktől, ugyanakkor szeretnének "eladni". Ha ezt egy cég így vagy úgy átveszi, a márkagyártó leépítheti költséges disztribúcióját − a trend lehetővé teszi a hiper.hu-hoz hasonló vállalkozások létrejöttét. Elemzők szerint az a legfőbb kérdés, hogy milyen logisztikai háttere van a cégnek és milyen mennyiségű élőmunkát fektet a vállalkozásba.

A pr- és marketingkommunikációs piacon kitörési pont lehet az internetes kereskedelem, az azonban más kérdés, hogy kis tételben aligha rentábilis az élelmiszer és napi fogyasztási cikk online forgalmazása – írja a gazdasági napilap.