2012. április. 26. 10:54 MTI Utolsó frissítés: 2012. április. 26. 10:49 Vállalkozás

Jól kezdődött az év az Unilevernek

A brit-holland Unilever fogyasztási cikk kereskedelmi konszern a kedvezőtlen konjunkturális helyzet ellenére is számottevő forgalomnövekedéssel kezdte az évet.

Az év első három hónapjában 12,1 milliárd euró forgalmat bonyolított, 12 százalékkal nagyobbat mint egy évvel korábban. Az első negyedévben a forgalom részben az amerikai Alberto Culver és az orosz Kalina kozmetikum forgalmazó vállalat megvásárlása növelte a forgalmat. Akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztítva az értékesítési árbevétel 8,4 százalékkal emelkedett. Elemzők 6,4 százalékos növekedésre számítottak. 

A tavalyi első negyedévben az Unilever forgalma 4,3 százalékkal emelkedett, az idei első negyedévet megelőző negyedévben pedig 6,6 százalékkal. Az Unilever forgalmának már több mint a felét a feltörekvő régiókban bonyolítja, de hagyományos piacain, az Egyesült Államokban és Európában is növelni tudta forgalmát az első negyedévben. Az első negyedévben az Unilever a nyersanyagárak emelkedését 4,7 százalékos fogyasztói áremeléssel érvényesítette. 

Nyereségét az Unilever nem közölte. Az Unilever márkacikkei egyebek között a Lipton tea, a Dove kozmetikum, a Ben & Jerry's jégkrém, a Magnum jégkrém, a Knorr készétel és a Cif tisztítószer. Konkurense a Nestlé az első negyedévben 7 százalékkal növelte forgalmát. Az amerikai Procter & Gamble pénteken teszi közzé első negyedéves adatait.

 

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.