Vállalkozás MTI 2012. március. 24. 11:45

Szigorodik a telefonos fogyasztói panaszok kezelése

A kormány benyújtotta az Országgyűlésnek a fogyasztóvédelemről szóló törvényt módosító javaslatát. A benyújtott törvényjavaslat többi között bővíti a fogyasztó fogalmát, érinti a fogyasztói panaszkezelést, az ügyfélszolgálati szabályokat, a békéltető testületi eljárást, a közérdekű kereset indítását, a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását.

A beterjesztett módosításban többi között szerepel, hogy a telefonon vagy elektronikusan közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolatát a korábbi három helyett öt évig köteles megőrizni a vállalkozás.

Az ügyfélszolgálat nyitva tartással kapcsolatban a módosítási javaslat kimondja, hogy az ügyfélszolgálatot a hét egy napján 7 és 21 óra között legalább tizenkét órán között folyamatosan nyitva kell tartani, valamint lehetőségek kell biztosítani a fogyasztó számára előzetes időpont egyeztetésre a személyes ügyintézéshez.

A javaslat a békéltető testületeknek lehetőséget ad arra, hogy a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot adjon. A tervezett módosítás kimondja azt is, hogy békéltető testület  küldeményeire a  hivatalos iratok kézbesítésére vonatkozó rendelkezések vonatkoznak.

Túry Gergely

A módosítás a hatékony fogyasztói érdekvédelem érvényesítésére alapot teremt a közérdekű keresetek szélesebb körű alkalmazására is.