Májusban Düsseldorfba és a dániai Billundba indít menetrendszerinti járatot Budapestről a Ryanair - jelentette be Michael O'Leary, a légitársaság vezérigazgatója a kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Sűrítik a járatok számát Barcelonába, London Stanstend repülőtérre és Párizsba. Ennek érdekében négy budapesti járatot megszüntetnek a görögországi Chania és Rodosz, a spanyolországi Palma és az olaszországi (Szicília) Trapani célállomásokra. Tíz célállomásra 4,39 euróért kínálnak jegyeket.
Michael O'Leary beszámolt arról, hogy a kormány segítéségét kérik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kialakult probléma megoldására, ami miatt járatokat is töröl a Ryanair. Tájékoztatása szerint - a többi európai uniós repülőtéri szabályoktól eltérően - Budapesten a személyzetnek el kell hagynia a repülőgépet és át kell esnie a biztonsági vizsgálaton, úgy mehetnek vissza a repülőgépre. A 25 perces fordulóidőbe ez nem fér bele, így nem csak a személyzet, hanem az utasok is hátrányt szenvednek - magyarázta a Ryanair vezérigazgatója. Naponta egy járatot törölnek mindaddig, ameddig sikerül megállapodni a repülőtéri hatóságokkal. Az ilyen okok miatt következő bezárandó a baden badeni járat lehet.
A társaság folytatja agresszív árpolitikáját, 10 célállomásra kínál 4,39 euróért jegyet, amit csütörtök éjfélig kell lefoglalni a honlapon és májusi utazásra jogosít.
Újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Malév február 3-án történt leállását követő két hétben a Ryanair járatai 60 százalékos telítettséggel üzemeltek és márciusra már 70, áprilisra pedig 80 százalékos kihasználtsággal számolnak. A légitársaság vezérigazgatója megismételte a már korábban mondottakat, hogy az első évben mintegy 2-2,4 millió magyarországi utast remélnek. O'Leary azt is elárulta, hogy egy-egy új járat beindítása előtt nem végeznek előzetes piackutatást, azaz ahogy esik, úgy puffan alapon nyitnak, legfeljebb hamar bezárják. A társaság jellemzően olyan desztinációban nyit, ahol van bázisa.
Arra az újságírói kérdésre, hogy hány volt Malév alkalmazottnak adnak munkát, a Ryanair vezérigazgatója azt mondta: "mérnököket és pilótákat interjúztattunk", de arról, hogy hányat, arról nem nyilatkozott. Michael O'Leary elmondta, hogy drága piackutatást nem engedhetnek meg maguknak, azért előre csak tippelnek: működik-e vagy sem egy útvonal.