2012. február. 13. 13:08 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. február. 13. 13:04 Vállalkozás

Vége a támogatott csapatépítéseknek

A csapatépítés piaca a válságban drasztikusan csökkent, leginkább a médiacégek vágták meg erre fordítható pénzeiket. A piaci szereplők öt év alatt 30-50 százalékos visszaeséséről beszélnek.

A gazdasági válság a tréningszervező cégek piacát sem kíméli. A szervezők tapasztalatai szerint a médiacégeknél látványosan visszaestek a csapatépítésre szánt pénzek, egyedül az internetes területen működő vállalatok hozzák a korábbi formájukat – írja az mmonline.hu. Rajtuk kívül a termelési és az energiaszektor érdeklődése nem csökkent, az autóscégek és a pénzintézetek viszont nagyon visszafogták a kiadásaikat.

Tancsa István, az Atlantis Child Trainer ügyvezetője mintegy 30 százalékos visszaesést tapasztalt tavaly a 2007-es évhez képest, míg mások 50 százalékos csökkenésről beszélnek. A szakember szerint a visszaesés folytatódhat, mert januártól a cégek nem vehetik igénybe a szakképzési hozzájárulást, amelyből sokan a tréningeket finanszírozták.

A disznóvágás idén télen is az egyik legdivatosabb és legkeresettebb csapatépítő program. Emellett télen viszonylag gyakoriak a síelős, szánkópartis csapatépítő hétvégék, nyáron pedig a paintball, a rafting, a vitorlázás vagy a kalandtúra. A kulináris élvezeteknek hódoló HR-esek hajlamosak a konyhába terelni az alkalmazottakat, ahol sztárszakácsok segítik a csapatot a főzésben, az extrémebb megoldásokat kedvelők pedig befizethetnek kincskeresésre vagy akár egy kémjátszmára.

A csapatépítés azonban nem mindenkinek a fent leírtakat jelenti. „A csapatépítés nem csak móka és kacagás, gyakran inkább zokogás és sírás” – vélekedik Goda Gyula tréner. A szakember általában háromnapos tréningeket tart, amelyen a menedzsment tagjai, 8–12 fő vesz részt.