Vállalkozás MTI 2012. január. 26. 13:27

A chipsadó vágta meg a Chio árbevételét

Csökkentette a Chio Magyarország Élelmiszeripari és Kereskedelmi Kft. 2011. évi árbevételét a tavaly szeptemberben bevezetett népegészségügyi termékadó.

A múlt évet 11,6 milliárd forint árbevétellel zárta, ez 5 százalékkal kevesebb a 2010. évinél - mondta Merkler Róbert ügyvezető igazgató. A csökkenést a népegészségügyi termékadónak magyarázza, amely kilogrammonként 15-30 százalékkal növelte a chipsek árait.

A chipsadó néven ismertté vált népegészségügyi termékadó tavaly kilogrammonként 200 forint volt, ez év elejétől 250 forintra emelkedett. 

Erre az évre a 15 400 tonna termékmennyiség 1-1,5 százalékos csökkenését várja a Chio, viszont az árbevétel – az export miatt – 3 százalékkal növekedhet.

A Chio az általa forgalmazott termékek piacán 22 százalékos részesedéssel bír. Ezekből a termékekből a magyar fogyasztás 2,7 kilogramm személyenként és évente, az EU-átlag 3,4 kilogramm, de Norvégiában 7 kilogrammot fogyasztanak.