Az Eb alatt esszük meg a legtöbb chipset az évben
A magyarok nem esznek túl sok chipset, de a nagy sportesemények idején nagyon megugrik a fogyasztás.
A magyarok nem esznek túl sok chipset, de a nagy sportesemények idején nagyon megugrik a fogyasztás.
A magyarok nem tipikusan nassolós nép, még a legnépszerűbb snack típusokat, a burgonyachipset és a sóspálcikát is csak a lakosság alig több mint fele fogyasztja. A naponta snacket ropogtatók aránya pedig még a 0,5 százalékot sem ér el – derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből.
Akcióba lendül a Chips Brigád: még több sós snack csomagolása kezdhet új életet a Chio és a TerraCycle közös programjában, amelyhez most oktatási intézmények csatlakozását várják. A két vállalat tavaly március óta működik együtt Magyarországon – ennek eredményeként közel 70 ezer chips-, sóspálcika- vagy mogyoró csomagolás újrahasznosítják.
A Chio termékeket gyártó Intersnack Magyarország Kft. 13,5 ezer tonna magyar búzát használ fel idén lisztes termékei előállításához egymilliárd forint értékben - közölte a társaság. Ez a teljes magyar étkezési búzamennyiség 0,5 százaléka, amellyel a cég a magyar búzatermés legnagyobb felhasználói között van. A hazai búzából Győrben készülő pálcikát, perecet, krékert Csehországtól egészen Dél-Afrikáig ropogtatják.
Több mint 190 tonna magyar fűveszrpaprikát vásárolt fel idén az Intersnack Vállalatcsoport.
Az Intersnack Magyarország Kft. leszerződött a speciális hulladékok újrafelhasználsára szakosodott TerraCycle-lel, így Európában elsőként Magyarországon indítja el a csomagolóanyagai gyűjtését.
Állítólag a magyar fogyasztók is jól járnak azzal, hogy a a Chio chips tulajdonosa felvásárolja a United Biscuits sóssnack-piacon működő divízióját, a KP Snacket.
Csökkentette a Chio Magyarország Élelmiszeripari és Kereskedelmi Kft. 2011. évi árbevételét a tavaly szeptemberben bevezetett népegészségügyi termékadó.
Megkezdődtek az elbocsátások a népegészségügyi termékdíj által leginkább érintett édesiparban, a Bonbonetti Kft. a napokban csoportos létszámleépítést jelentett be a munkaügyi központnál - írja a Népszabadság hétfői számában.
Bioitallal és kevesebb sóval készültek az energiaital- és chipsgyártók az úgynevezett népegészségügyi termékdíj, vagyis a chipsadó bevezetésére. A hagyományos energiaitalok 62,5 forinttal, a kóla 5 forinttal, a rágcsálnivalók 5-50 forinttal drágulnak.
A Chio német tulajdonosa a népegészségügyi termékdíjról értesülve döntött úgy, hogy nem telepíti Magyarországra a tervezett popcorngyártó sort és a mogyorós termékek gyártócsarnokát sem – tudta meg a Világgazdaság.