A svéd Hennes and Mauritz (H&M) divatházlánc adózás előtti eredménye 15 százalékkal, 4,85 milliárd svéd koronára csökkent június-augusztusban az előző év azonos időszakához képest, ami kissé felülmúlja az elemzők által várt 4,66 milliárd koronás eredményt.
A cég csütörtökön közzétett részletes beszámolója szerint a H&M-et a gyapot drágulása és a gyártási költségek emelkedése is sújtotta, ami kiegészült az árfolyamveszteséggel, valamint Európában a gyenge fogyasztói bizalommal.
A forgalom alapján második számú európai divatcég árbevétele ugyanakkor áfa nélkül 26,91 milliárd svéd koronára emelkedett a június-augusztusi időszakban az egy évvel korábbi 26,89 milliárdról.
A cég a boltnyitások kapcsán optimista: eredetileg 250 új üzlet megnyitását tervezte a jelenlegi több mint 2300 bolt mellé a 2010 decemberében kezdődött üzleti évében, ám a számot most 265-re emelte. Elemzők szerint a H&M jól használta ki a kínai és horvát piacban rejlő növekedési lehetőséget, s a harmadik üzleti negyedév kihívásai ellenére jól teljesített.
Az 1947-ben alapított vállalat Magyarországon is jelen van, 2005-ben lépett be a piacra, s jelenleg 17 márkaboltot üzemeltet.