Mire elég 617 millió előfizető?
A kínai óriáscég adózott nyeresége 61,3 milliárd jüan volt 2011 első hat hónapjában, ami 61,3 (9,6 milliárd dollár)...
A kínai óriáscég adózott nyeresége 61,3 milliárd jüan volt 2011 első hat hónapjában, ami 61,3 (9,6 milliárd dollár) százalékkal magasabb az előző esztendő hasonló időszakában mérténél. Elemzők ugyan számítottak bővülésre, ilyen mértékű javulást azonban nem vártak: a Bloomberg nyolc szakértő megkérdezésével összeállított konszenzusa 60,5 milliárdos profitot valószínűsített. A várakozásokat meghaladó mértékben emelkedett a forgalom is: a 250,1 milliárd jüanos árbevétel nem csak a tavalyi számot haladja meg majd 9 százalékkal, de a konszenzusnál is magasabb 3,5 milliárddal.
A cég tájékoztatása szerint a szép számokat annak köszönhetik, hogy jelentősen nőtt a 3G szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. A társaságnak a félév végén egyébként összesen közel 617 millió előfizetője volt (33 millióval több, mint 6 hónappal korábban), amivel nem csak hazájában, hanem az egész világon piacvezetőnek számít. A cég vezetése májusban jelezte: tovább terjeszkednének Ázsiában, s akvizíciós célpontokat keresnek a távolkeleten.