Kínában vásárolt a Nestlé
Ahogy korábban beszámoltunk róla, már múlt héten felröppent a hír, hogy a svájci társaság 2,6 milliárd dollárért...
Ahogy korábban beszámoltunk róla, már múlt héten felröppent a hír, hogy a svájci társaság 2,6 milliárd dollárért megvenné a Hsu Fu Chi International édességgyártó céget, s ezzel erősítené pozícióját Kínában. A Nestlé ma be is jelentette az akvizíciót, amely azonban a korábban véltnél többre értékeli a vállalatot, és nem is a teljes cég megvásárlásáról szól.
A zürichi székhelyű cég ugyanis csak 60 százalékos pakettet szerez a kínai konkurensben (a maradék 40 százalék az alapító családnál marad), s a pakettért 1,7 milliárd dollárt fizet, ami alapján a teljes vállalat 2,8 milliárd dollárt ér. A vételár egyébként papíronként 4,35 szingapúri dollár, ami 8,7 százalékos felárat jelent a július 1-ei záróárhoz képest.
Az akvizíció egyébként illeszkedik a Nestlé stratégiájába, a vállalat ugyanis arra törekszik, hogy 10 éven belül árbevételének 45 százaléka a feltörekvő országokból származzon. Ráadásul szakértők szerint a svájci óriás azzal is jó üzletet csinált, hogy megtartotta a cég vezetésében az alapító Hsu Chent, mivel így valószínűleg megmarad a vállalat jól kiépített - Hsu Chenhez erősen kötődő - elosztási hálózata is.