2010. július. 21. 14:57 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2010. július. 21. 14:48 Vállalkozás

Drágább lett a Marlboro, emelkedett a nyereség

A várakozásoknak megfelelő második negyedéves számokat tett közzé a legnagyobb amerikai dohánygyártó, a Marlboro...

A várakozásoknak megfelelő második negyedéves számokat tett közzé a legnagyobb amerikai dohánygyártó, a Marlboro márkát is jegyző Altria. A társaság adózott nyeresége 3,2 százalékkal haladta meg az előző esztendő hasonló időszakában realizált profitot, s így elérte az 1,04 milliárd dollárt. A részvényenkénti eredmény 50 cent volt, ami éppen megfelel a Bloomberg elemzői konszenzusának. Az árbevétel 6,27 milliárd dollárt tett ki, ami 6,6 százalékkal több mint tavaly.

A tavalyinál magasabb eredmény az általános áremelésnek köszönhető: május közepén átlagosan 8 centtel növelte egy doboz cigaretta árát a vállalat. Bár drágább lett a Marlboro is, a legkedveltebb amerikai márka így is javítani tudott piaci pozícióján: részesedése 1,6 százalékponttal 42,8 százalékra ugrott. Ráadásul a cigifogyasztás is bővült az USA-ban: a szállítások 9,2 százalékkal haladták meg az előző esztendő hasonló időszakában mértet.

Ecoline

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.