Drágább lett a Marlboro, emelkedett a nyereség
A várakozásoknak megfelelő második negyedéves számokat tett közzé a legnagyobb amerikai dohánygyártó, a Marlboro...
A várakozásoknak megfelelő második negyedéves számokat tett közzé a legnagyobb amerikai dohánygyártó, a Marlboro márkát is jegyző Altria. A társaság adózott nyeresége 3,2 százalékkal haladta meg az előző esztendő hasonló időszakában realizált profitot, s így elérte az 1,04 milliárd dollárt. A részvényenkénti eredmény 50 cent volt, ami éppen megfelel a Bloomberg elemzői konszenzusának. Az árbevétel 6,27 milliárd dollárt tett ki, ami 6,6 százalékkal több mint tavaly.
A tavalyinál magasabb eredmény az általános áremelésnek köszönhető: május közepén átlagosan 8 centtel növelte egy doboz cigaretta árát a vállalat. Bár drágább lett a Marlboro is, a legkedveltebb amerikai márka így is javítani tudott piaci pozícióján: részesedése 1,6 százalékponttal 42,8 százalékra ugrott. Ráadásul a cigifogyasztás is bővült az USA-ban: a szállítások 9,2 százalékkal haladták meg az előző esztendő hasonló időszakában mértet.