Egy szó, ami 114 milliárd dollárt ér
A felmérés szerint a világ száz legértékesebb márkájának összértéke 4 százalékkal emelkedett az elmúlt egy évben, s...
A felmérés szerint a világ száz legértékesebb márkájának összértéke 4 százalékkal emelkedett az elmúlt egy évben, s most már meghaladja a 2000 milliárd dollárt. A rangsor első helyén már évek óta a világ legnépszerűbb internetes keresőjét működtető Google áll, amelynek brand-értékét 114,3 milliárd dollárra becsülte a cég. A Google – amelynek értéke négy éve még csak 37,5 milliárd dollár volt - tavaly elsőként lépte át a 100 milliárdos álomhatárt, azóta további 14 százalékos bővülést könyvelhetett el.
A második helyen is egy informatikai cég áll, az IBM, amely 86,4 milliárdos márkaértékkel messze lemaradva követi a Google-t, míg a bronzérmes a tavalyi hatodik Apple lett 83,1 milliárd dollárral. Az elmúlt években rendre dobogós Microsoft és Coca-Cola ezúttal kikerült az első háromból: Bill Gates birodalmának márkaértékét 76,3 milliárd dollárra becsülték, míg a Coca-Cola név 67 milliárdot ér.
Az első három helyezet jó szereplése azért lehet meglepő, mert az autóipari vállalatok mellett az informatika és elektroniaki cégek teljesítettek tavaly a leggyengébben. A, a Nokia 30, a Siemens 26, az Intel 25, a Dell 24, a Nissan 17, a Mercedes 13, Toyota 12 helyett bukott 2008-hoz képest.