2010. április. 28. 15:05 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2010. április. 28. 21:07 Vállalkozás

Egy szó, ami 114 milliárd dollárt ér

A felmérés szerint a világ száz legértékesebb márkájának összértéke 4 százalékkal emelkedett az elmúlt egy évben, s...

A felmérés szerint a világ száz legértékesebb márkájának összértéke 4 százalékkal emelkedett az elmúlt egy évben, s most már meghaladja a 2000 milliárd dollárt. A rangsor első helyén már évek óta a világ legnépszerűbb internetes keresőjét működtető Google áll, amelynek brand-értékét 114,3 milliárd dollárra becsülte a cég. A Google – amelynek értéke négy éve még csak 37,5 milliárd dollár volt - tavaly elsőként lépte át a 100 milliárdos álomhatárt, azóta további 14 százalékos bővülést könyvelhetett el.

A második helyen is egy informatikai cég áll, az IBM, amely 86,4 milliárdos márkaértékkel messze lemaradva követi a Google-t, míg a bronzérmes a tavalyi hatodik Apple lett 83,1 milliárd dollárral. Az elmúlt években rendre dobogós Microsoft és Coca-Cola ezúttal kikerült az első háromból: Bill Gates birodalmának márkaértékét 76,3 milliárd dollárra becsülték, míg a Coca-Cola név 67 milliárdot ér.

Az első három helyezet jó szereplése azért lehet meglepő, mert az autóipari vállalatok mellett az informatika és elektroniaki cégek teljesítettek tavaly a leggyengébben. A, a Nokia 30, a Siemens 26, az Intel 25, a Dell 24, a Nissan 17, a Mercedes 13, Toyota 12 helyett bukott 2008-hoz képest.

Ecoline

Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.