Félmillió forintos roncsprémium: Most megéri Priusra váltani Japánban
Az autókereskedők szövetségének adatai szerint az országban a hónap...
Az autókereskedők szövetségének adatai szerint az országban a hónap folyamán összesen 243 342 autót, kisteherautót, illetve buszt értékesítettek, 14 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Áprilisban 29, májusban 19 százalékos volt az éves szintű értékesítés-csökkenés. Júniusban a Toyota (a Lexus nélkül) 11 százalékos visszaesést könyvelt el – de az eladott új autók közel fele (110 ezer) a világ vezető autógyártójának modellje volt. A harmadik generációs Priusra a gyártó tájékoztatása szerint csak Japánból 200 ezer megrendelés érkezett.
A Honda – döntően a hónapok óta favorit Insightnak köszönhetően – éves szinten 5,7 százalékos növekedést, a Nissan 21 százalékos visszaesést könyvelt el.
Június 19-én indította el a kormány azt a programot, amelynek keretében a 13 évesnél idősebb járgányukat új autóra cserélők 250 000 jen (2600 dollár) támogatást kapnak. A többi újautó-vásárló „mindössze” 100 000 jenre számíthat.
A roncsprémium mellett az elektromos, a hibrid és a gázüzemű modellek vásárlását adókedvezményekkel támogatja a kormány. A serkentésre szükség van: a bérek immár zsinórban 12 hónapja folyamatosan csökkennek, a munkanélküliek aránya pedig ötéves csúcsra emelkedett májusban.
A 2010 márciusában záruló pénzügyi évben a japán autógyártók szövetségének előrejelzése szerint 4,3 millió járművet adnak el, 8,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.