Hogyan növeljük üzletünk forgalmát?
A húsvét az élelmiszer-kiskereskedelemben a tavasz legkiemelkedőbb szezonális időszaka. Egy élelmiszerüzlet húsvéti forgalma a termékválasztékkal, a vásárlóknak nyújtott szolgáltatásokkal és az eladók szakértelmével jelentősen növelhető.
A húsvét a karácsonyi ünnepeket követő első alkalom, amikor a vásárlók hagyományos ételek elfogyasztásával ünnepelnek. Az élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom jelentősen megnövekszik annak köszönhetően, hogy a hagyományos húsvéti termékekből mindegyik magyar háztartás vásárol az ünnep előtti hetekben. Ide tartozik a csokitojás, a csokinyúl; a füstölt húskészítmények: parasztsonka, kötözött sonka, tarja, csülök; a friss tojás; a torma és a majonéz; a friss zöldségek: például a retek, az újhagyma, a fejes saláta.
A termékválaszték összeállítása
A választék kialakításakor törekedjünk arra, hogy vásárlóink minden jellegzetes húsvéti termékkategóriát megtaláljanak üzletünkben. Ha egyszerre és egy helyen mindent megvásárolhatnak, nem fognak más üzletbe menni. Kínáljunk nekik csokifigurákat, füstölt húskészítményeket, friss tojást, friss zöldségeket és tormát, majonézt is.
A termékkategórián belül a piacvezető márkát és annak legkeresettebb kiszerelését válasszuk. Ezek biztos forgalmat hoznak üzletünknek. Emellett, ha koncentráljuk termékválasztékunkat, a nagyobb mennyiségű megrendelés eredményeként csökkenteni tudjuk beszerzési költségeinket és készlet nélkül sem maradnak polcaink. A piacvezető márkákról és legkeresettebb termékeikről információkat kaphatunk a szaklapokból, a nagykereskedőktől és a gyártó képviselőitől.
A teljes cikket itt olvashatja el!