2007. október. 16. 19:55 MTI Utolsó frissítés: 2007. október. 16. 19:59 Vállalkozás

Vásártérre csapott le az APEH

A pécsi vásártéren végzett ellenőrzéseket vasárnap az APEH Kiemelt Adózók Igazgatóságának (KAIG) "rapid" csoportja a Fővámhivatal pécsi alegységének és az Artisjus Jogvédő Egyesület szaktanácsadójának bevonásával.

Az akció célja a számla- és nyugtaadási kötelezettség, az áruk eredetének, a piacon folytatott kereskedelmi tevékenység jogszerűségének a vizsgálata, valamint a szerzői jogdíjakkal és a hamisított márkajelzésekkel kapcsolatos ellenőrzés volt. Az előzetes bejárás során négy kereskedelmi tevékenységet folytató árust választottak ki, az APEH szerint azért csak ennyit, mert különben a "piaci hírlánc" meghiúsítaná az ellenőrzések eredményességét.
 
Az ellenőrzések során kiderült: három árusítást folytató magánszemély vállalkozói igazolvány és adószám nélkül, illegálisan végezte tevékenységét. Mindhárman bizonytalan forrásból beszerzett CD és DVD lemezeket értékesítettek Artisjus címke nélkül, közülük ketten egyéb - hamis márkajelzésű - árukat is forgalmaztak. A három adózónál összesen 7356 darab olyan CD és DVD lemezt találtak, amelyekkel kapcsolatban a jogdíjakat nem rótták le. A vámhatóság járőrei mindhárom adózónál lefoglalták az árut.
 
A negyedik ellenőrzött adószámmal rendelkező egyéni vállalkozó volt, akinek ruházati termékeket árusító sátrában gyenge minőségű, a vásárlók megtévesztésére alkalmas, hamis márkajelzésű termékeket találtak, a leltár szerint 7 tételben, 65 ezer forint értékben. Ezek mind motoros kabátok voltak, de a rajtuk található védjegyek nem a védjegyek jogosultjaitól származtak.
 
Az adószámmal nem rendelkező adózókra mulasztási bírságot szabtak ki, a legálisan kereskedő vállalkozó esetében az igazolatlan eredetű áru forgalmazásának megállapítása és a kapcsolódó szankció a további vizsgálat eredményétől függ.
 

Gazdaság Dzindzisz Sztefan 2025. január. 12. 11:00

Primark a HVG-nek: Meghaladta a várakozásainkat az első hét hónap Magyarországon

Új Primark-bolt nyitása egyelőre nincs tervben, bár vizsgálják a további növekedési lehetőségeket. Elárulták azt is, hogy mennyire keresnek más terméket a férfiak és a nők, kik költenek többet, és hogy szerintük mi különbözteti meg őket magyar vetélytársaiktól és hogy miért fontos az egyszerű vállfa. Emailben feltett kérdéseinkre a cég válaszolt.