2007. június. 20. 13:15 Utolsó frissítés: 2007. június. 20. 13:09 Vállalkozás

Dinamikus diszkontok

Felgyorsult a diszkontok piaci részesedésének növekedési üteme. Ugyanakkor a ACNielsen piackutatócég által vizsgált élelmiszereknél a legnagyobb forgalmú kategóriák közül nyolcnál a hazai tulajdonban lévô láncoké a legnagyobb piaci részesedés a tavalyi adatok szerint. Ez a két leginkább szembeötlô jelenség az FMCG kereskedelemben.

A diszkont 20, a hazai tulajdonban lévő lánc 12, a hipermarket 11 százalékkal nagyobb értékben adott el élelmiszert tavaly, mint egy évvel korábban. A top 12 kategória közül a diszkont csatornában nyolcnak emelkedett legnagyobb mértékben a forgalma. Kiemelkedik közülük – 20 százalékot meghaladó bôvüléssel az ásványvíz, a gyümölcslé, a húskészítmény és a sajt. A diszkontok terjeszkedésével párhuzamosan megfigyelhetô a kereskedelmi márkás termékek további térnyerése. Mivel a kereskedelmi márkákat általában az alacsony árszegmensben kínálják, piaci részesedésük mennyiségben jóval nagyobb, mint értékben.

Mennyiségben 39 százalék a kereskedelmi márkák részaránya a kereskedelmi forgalomból a Nielsen által mért élelmiszer és háztartási vegyi áru kategóriákból a tavalyi második félévben. Értékben viszont a felénél is kevesebb, 17 százalék. Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek piaci részesedése – az álltalunk mért kategóriákban – volumenben változatlan maradt, míg értékben egyértelmû növekedést regisztráltunk.
Itt is kulcsszerepet játszanak a diszkontok, amelyekben a saját márkás termékek részaránya a mennyiségi értékesítésben közeledik az 50 százalékhoz.

További részleteket itt olvashat!

SZALÓKY TÓTH JUDIT,
a Nielsen igazgatója

 

Kult Balla István, Németh Róbert 2025. január. 11. 20:00

„Amúgy a nők is káromkodnak” – interjú cserihannával és Lenkkével

Egyre több női előadó tör be a magyar popzenébe, érezhető egyfajta „girl power” a területen. Nemrég jött ki például cserihannának (polgári nevén Cseri Hannának) Hirtelen mélyül, Lenkke_-nek (Fehér Lili) pedig Törik a beton címmel új albuma, ennek apropóján nemcsak a dalokról és a csajos zenékről, hanem a Z generációról, a káromkodásról és a kommentekről is beszélgettünk.