2007. január. 11. 11:55 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. január. 15. 11:05 Vállalkozás

Miben rejlik a Starbucks sikere?

Egyes híresztelések szerint a Starbucks hazánkban is terjeszkedni kíván, ám ezt a hálózat nem erősítette meg a hvg.hu-nak. Az Egyesült Államokból induló hálózat a legismertebb, ám a közhiedelemmel ellentétben nem franchise rendszerű kávézólánc a világon.

A Starbucks-koncepció 35 évvel ezelőtt született meg Seattle-ben, de Kelet-Európában máig nincs jelen. Legközelebb Ausztriában találunk az Egyesült Államokban honos kávézót. Egyelőre nincs hitelt érdemlő információ arról, hogy Magyarországra jönne a Starbucks-hálózat. Annyi biztos, hogy a következő hét évben a meglévő tizenkétezer üzlete mellé újabb 8 ezer egységet kíván nyitni, ebből jövőre 2400-at.

A működő boltok többsége természetesen a Starbucks szülőföldjén, az Egyesült Államokban található. A kávézólánc nagy hangsúlyt fektet a távol-keleti terjeszkedésre is, a tulajdonosok Kínát tekintik a legnagyobb potenciális piacnak. Alapítója céljául tűzte ki, hogy az addigi amerikai kávézási szokások helyett az európai mintát honosít meg. Ezt azonban a közhiedelemmel ellentétben nem franchiseként teszi, csak „franchise-értékkel bíró” hálózat formájában.

Bővebben a Starbucksról:
Erre a linkre kattintva, többet tudhat meg erről a kávézóláncról.
Mi a különbség a franchise és a "franchise-értékkel bíró" üzlet között. Elsődlegesen az, hogy míg a franchise-partner megveszi a jogokat a név-, védjegy- és termékhasználatra ahhoz, hogy  vállalkozást működtessen, addig a franchise-értékkel bíró hálózatnál az összes egység tulajdonjoga egy kézben van.

Sztárkávéház
A Starbucks-sztorit feldolgozó, Sztárkávéház című HVG-könyvet az alábbi linkre kattintva rendelheti meg. 
Az ilyen vállalkozás viszont minden olyan előnnyel és tulajdonsággal rendelkezik, mintha franchise-hálózatként volna jelen a piacon. Ilyen tulajdonságok például, hogy rendszeresen bővíti hálózatát újabb egységekkel, az ismert márkanév hatalmas húzóerőt képvisel a piacon, egységeinek színvonala azonos szinten áll és az üzletei arculat tekintetében szintén azonosak.

A Starbucks nem ül a babérjain, hanem folyamatosan bővíti üzlethálózatát, és újdonságokkal is kísérletezik. Mostanában vezeti be a piacra a Starbucks-termékeket forgalmazó italautomatáit. A hálózat sikerét 1997 és 2001 között megkétszerezte amúgy is tekintélyes, közel 1 milliárd dolláros (210 milliárd forint) bevételét, egységeinek száma pedig megnégyszereződött.


Forrás: http:// www.dakexpo.hu

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.