Miben rejlik a Starbucks sikere?
Egyes híresztelések szerint a Starbucks hazánkban is terjeszkedni kíván, ám ezt a hálózat nem erősítette meg a hvg.hu-nak. Az Egyesült Államokból induló hálózat a legismertebb, ám a közhiedelemmel ellentétben nem franchise rendszerű kávézólánc a világon.
A működő boltok többsége természetesen a Starbucks szülőföldjén, az Egyesült Államokban található. A kávézólánc nagy hangsúlyt fektet a távol-keleti terjeszkedésre is, a tulajdonosok Kínát tekintik a legnagyobb potenciális piacnak. Alapítója céljául tűzte ki, hogy az addigi amerikai kávézási szokások helyett az európai mintát honosít meg. Ezt azonban a közhiedelemmel ellentétben nem franchiseként teszi, csak „franchise-értékkel bíró” hálózat formájában.
Bővebben a Starbucksról: |
Erre a linkre kattintva, többet tudhat meg erről a kávézóláncról. |
Sztárkávéház |
A Starbucks-sztorit feldolgozó, Sztárkávéház című HVG-könyvet az alábbi linkre kattintva rendelheti meg. |
A Starbucks nem ül a babérjain, hanem folyamatosan bővíti üzlethálózatát, és újdonságokkal is kísérletezik. Mostanában vezeti be a piacra a Starbucks-termékeket forgalmazó italautomatáit. A hálózat sikerét 1997 és 2001 között megkétszerezte amúgy is tekintélyes, közel 1 milliárd dolláros (210 milliárd forint) bevételét, egységeinek száma pedig megnégyszereződött.
Forrás: http:// www.dakexpo.hu