Munkaköri leírás: mire figyeljen, hogy ne verhessék át?
A munkaköri leírás kulcsdokumentum a személyügyi működésében. Kijelöli az adott munkavállaló helyét a szervezetben, a szükséges kompetenciákat, megadja az ellátandó feladatokat stb. Gyakorlati jelentősége okán érdemes áttekinteni, mit szabad, mit tilos és mit érdemes belefoglalni ebbe a dokumentumba. Kártyás Gábor blogbejegyzése azujmunkatorvenykove.hu oldaláról.
A munkaköri leírás nem része a munkaszerződésnek, csak egy tájékoztató dokumentum, amelyet a munkáltató egyoldalúan ad ki. Annak tartalmát tehát – a munkakör keretei között – a munkáltató egyoldalúan bármikor módosíthatja is. A munkaköri leírás természetesen nem lépheti át a szerződésben rögzített munkakör kereteit. Csak olyan feladatokat sorolhat fel, amelyek – a közfelfogás alapján – az adott munkakörhöz tartoznak. Például, a „titkár” munkakörbe tartozhat a postázással, telefonüzenetekkel kapcsolatos ügyintézés, találkozók szervezése stb. De biztosan nem tartozik ide az iroda takarítása.