2010. december. 07. 13:21 Utolsó frissítés: 2010. december. 07. 12:58 Karrier

Hogyan láncolják magukhoz a dolgozókat a cégek?

A dolgozói elkötelezettség kulcsa az emberközpontú vezetés, előrelépési lehetőségek biztosítása, munkáltatói hitelesség, és nem utolsó sorban az érdemek (értsd erkölcsi, anyagi) elismerése - derül ki a 2010-es Világgazdaság-Hewitt Legjobb Munkahely Felmérésből.

A teljesítményalapú bérezésben nem remekelnek az „átlagos vállalatok”, és itt nem a fizetés abszolút értékére kell gondolni, hanem a befektetett munka megtérülésére, az egyéni erőfeszítés díjazására. Mást nyilatkozik a cég, és a HR-es a teljesítményarányos bérezésről és megint mást a dolgozó, vagyis egy átlagos vállalat hitelessége is megkérdőjeleződik. A dolgozók negyven százaléka tartja versenyképesnek jövedelmét, és 32 százalékuk szerint fizetése egyáltalán nem függ az általa nyújtott teljesítmény szintjétől, és mindössze tízből egy munkatárs érzi úgy, hogy erkölcsileg elismerik munkáját - többek között ez is kiderül a Legjobb Munkahely felmérésből, amely arra is rámutat, hogy csupán a dolgozók húsz százaléka kap visszajelzést munkájáról közvetlen vezetőjétől, a vállalatok harminc százalékánál értékelhetik a beosztottak a főnöküket, és tíz dolgozóból három csak évente vagy ritkábban kap visszajelzést teljesítményéről. A témáról bővebben itt olvashat.

Tartalmi partnerünk a HR Portal.