2010. december. 02. 15:59 Utolsó frissítés: 2010. december. 02. 15:48 Karrier

Hogyan működhet eredményesebben egy cég?

Hogyan lehet egy cég eredményességét hat-kilenc hónap alatt erőteljesen javítani? Hogyan képes minőségi ugráshoz vezető döntéseket hozni egy vezetői team? A teljesítmény controlling eszközök és a döntésközpontú team coaching integrált alkalmazásának eredményességéről tanácsadók számolnak be.

A radikális eredményjavításhoz a cégtevékenység átláthatóságát, mérhetőségét, tervezhetőségét támogató controlling rendszerek megújítására és a döntéshozó vezetői teamet fejlesztő coaching folyamatra, ezek iteratívan kombinált párhuzamos alkalmazására van szükség. A teljesítmény controlling alapvetően "tudást" hoz létre: objektíven bemutatja a pénzügyi helyzetet, láthatóvá teszi a pozitív és a negatív trendeket, feltárja a rendszerösszefüggéseket és visszacsatolja a vezetői döntések eredményeit, bázist nyújtva a kudarcok és sikerek felismeréséhez, az ezekből való tanuláshoz. Ha jól működik, akkor valós és releváns információkat szolgáltat a döntéshozatalhoz, uugyanakkor nem szállítja automatikusan a szükséges és jó döntéseket.

A döntésközpontú vezetői team-coaching fókuszában konkrét szervezeti és vezetői kérdések, elakadások állnak. Ezek irányított feldolgozása a saját felelősség pontos, transzparens megértésére, fejlesztő változási lépések meghatározására irányul. Lényege, hogy a vezetői team egyértelmű, átlátható belső együttműködési kereteket alakítson ki és működtessen: kölcsönös elvárások, visszajelzések tiszta kimondásával, a belső szakmai és személyes viszonyok egyértelművé tételével, az érintettek felelősségének és határainak tisztázásával, nyílt, egyértelmű beszéddel. A folyamat sikerének egyik kulcseleme a megbízó (a vállalat első számú embere) mintanyújtó elköteleződése: annak megértése, hogy egy rendszer megújításához minden elemnek változnia kell. A cikk folytatását itt olvashatja.

Tartalmi partnerünk a HR Portal.