2010. szeptember. 16. 12:11 Utolsó frissítés: 2010. szeptember. 16. 12:06 Karrier

Kukába az eddigi tanulási módszerekkel?

Minden, amit az eredményes tanulás zálogának hittünk eddig, nem más, mint üres frázis? A közelmúltban több új kutatás is napvilágot látott, ami teljesen átrendezheti a tanulásról alkotott képünket - írja a New York Times.

Világszerte több millió szülő próbálja meg minden szeptemberben napszemüveges, nyári táborlakó gyermekét diákká transzformálni, könyvmolyt faragni videojáték-függő csemetéjéből. Az ehhez vezető út jótanácsokkal van kikövezve: legyen saját tanuló helyisége, tartsuk magunkat a napirendhez. Állítsunk fel célokat és határokat. Ne zsaroljuk a gyereket (csak vészhelyzet esetén)! És ellenőrizzük az osztályt is. Vajon passzol-e az új tanár személyisége a gyerekünkéhez és az iskola filozófiájához? Netán a gyerek számára mégsem ez az iskola a legjobb választás?

Az ilyen jellegű megközelítések leginkább oda vezethetők vissza, hogy az oktatással kapcsolatos kutatások többsége felszínes és nem ad használható irányelveket. A diákok jellemvonásai és tanáraik tanítási stílusa természetesen hatással vannak egymásra. Csakúgy, mint a személyiségük és az otthonról hozott szabályok. Az egyetlen probléma, hogy senki sem tudja megjósolni: mi fog kisülni a kölcsönhatásokból - állítja cikkében a New York Times. A folytatást elolvashatja az Eduline oktatási oldalon.

 

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.