Vitatott üzenet: mikor adható ki a felvételizők mobilszáma?
A felvételi eredmények nyilvánosságra hozatala után pár órával azokat a jelentkezőket, akik sms-ben is értesítést kértek eredményeikről, egy másik, a diákhitel felvételére buzdító üzenet is elért.
„Gratulálunk! Megcsináltad! Hozd ki a maximumot a diákéveidből! Legyél, aki lenni akarsz!" - ezzel az üzenettel és a Diákhitel Központ linkjével üdvözölték sms-ben a felvételizők egy részét azután, hogy kiderültek az idei ponthatárok. Mivel az üzenet sokakat felháborított - és különböző forúmokon az érintettek ennek hangot is adtak -, az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség (IKSZ) az adatvédelmi biztoshoz fordult, hogy vizsgálja ki az ügyet, miszerint az Országos Felsőoktatási Infromációs Központ (OFIK) reklám céljára is felhasználta a jelentkezők adatait, hitelfelvételre buzdítva ezzel őket.
A szövetség álalspontja szerint kétes, hogy a felvételizők valóban hozzájárulásukat adták ahhoz, hogy a felvételi eljárás során megadott mobilszámaikra az OFIK kereskedelmi reklámot is küldjön, ezáltal a felvételi eljárástól eltérő célra használja fel személyes adataikat. Az üggyel kapcsolatban a házszabály szerint írásbeli kérdést nyújtanak be Hiller István oktatási és kulturális miniszternek - írták közleményükben.
© sxc.hu |
A jelentkezés lap megfelelő pontjának szövege így hangzik: „amennyiben hozzájárul ahhoz, hogy a megadott elérhetőségeire sikertelen felvételije esetén (a ponthatár-megállapítást követően) felsőoktatási és felnőttképzési intézmények képzéseivel, szolgáltatásaival kapcsolatos információkat kapjon, itt jelölje.” A következő bekezdés szerint „amennyiben hozzájárul ahhoz, hogy a megadott elérhetőségeire a felsőoktatási jelentkezők, hallgatók számára szolgáltatásokat nyújtó szervezetekről, azok szolgáltatásairól információt kapjon, itt jelölje.”
Kerekes Gábor, az Educatio Kft. ügyvezető igazgatója a múlt pénteken tartott sajtótájékoztatón elmondta: a felsőoktatásba jelentkezők 96 százaléka, 122 ezer diák kért sms-ben értesítést a pontszámokat illetően.