A Lázár vezette ÉKM 99 évre magánkézbe adná a pályaudvarokat, a főváros most ennek tartana be Vitézy Dávid előterjesztésével.
Egységes kiállást vár a Fővárosi Közgyűlés képviselőitől Vitézy Dávid a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium azon tervezete ellen, amellyel 99 évre magánkézbe adnák a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanjait. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője ezzel kapcsolatban beadott egy előterjesztést, így ha azt elfogadják a képviselők, akkor azzal a főváros gyakorlatilag betart a kormánynak. Az egyelőre kérdéses, hogy ezzel az ellenállással el is tudják-e lehetetleníteni Lázár Jánosék tervét.
Ha 17 képviselő megszavazza az előterjesztést, akkor azzal elköteleződnek „a Budapesten található valamennyi, a város fejlődése, regionális szerepköre és közlekedési kiszolgálása szempontjából jelentős vasúti ingatlannak, így különösen a Déli, Keleti, Kelenföldi és Nyugati pályaudvarnak és térségünknek fejlesztése mellett”. Vitézy konkrét fejlesztési javaslatokat is tett:
- a felszabaduló barnamezős területeken megfizethető lakásokat fejlesztene,
- bővítené a zöldfelületet („pl. Nyugati pályaudvar vonalától Rákosrendezőig”),
- a nagyberuházásokat a rozsdaövezeti területekre száműzné, de úgy, hogy
- ezen beruházások „közösségi közlekedésre épülő, zöld, fenntartható városnegyedeket eredményezzenek, és
- a területek bármiféle hasznosítása mindegyik budapesti pályaudvar esetében szolgálja és biztosítsa, lehetőség szerint mozdítsa elő a közép- és hosszú távú, a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített vasúti fejlesztések megvalósulását”.
Az előterjesztésnek van azonban egy másik javaslatcsomagja is. Ha ezzel együtt megy át, akkor a képviselők kinyilvánítják azt is, hogy elfogadhatatlannak tartják, hogy Lázárék anélkül tolnának át egy, a várost súlyosan érintő kezdeményezést, hogy velük egyáltalán egyeztettek volna. Ezzel együtt Vitézy kihasználná a Fővárosi Önkormányzat felterjesztési jogát is. Ez, ha a főváros valóban használja, azt jelenti, hogy közvetlenül a kormánynál kezdeményeznek több dolgot is Lázár programjával kapcsolatban. Például, hogy
- úgy alakítsanak ki pályaudvar-fejlesztési koncepciókat, hogy abba bevonják a Fővárosi Önkormányzatot is,
- vonják vissza a pályaudvarokra kiírt ajánlattételi felhívásokat,
- sőt, ha azokat mégis végigvinnék, akkor a beruházásokhoz szükséges hozzájárulások kiadását adják fővárosi hatáskörbe.