Itthon hvg.hu 2024. november. 06. 15:57

Bejelentette a MÁV, mivel készül az állandó leállásokra: haváriaközponttal és átszervezett pótlóbuszrendszerrel

Január elsejétől összehangoltabb zavarelhárítást, gyorsabb tájékoztatást és gyorsabban bevethető pótlóbuszokat ígér a MÁV-vezér.

Haváriaközpontot hoz létre a MÁV, amelynek az lesz a feladata, hogy koordinálja a zavar elhárításában felelős végrehajtó szolgálatok munkáját – jelentette be videójában Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.

Ezzel párhuzamosan változásokat vezetnek be azért, hogy egy-egy haváriahelyzet érintettjei – az utasok, a mozdonyvezetők és a jegyvizsgálók – minél előbb, minél pontosabb és minél gyakorlatiasabb információkat kapjanak a haváriaközponttól.

Átalakítják a pótlóbuszok rendszerét is, biztosítva, hogy amikor a vonatközlekedés átmenetileg ellehetetlenül valahol, minél előbb folytatható legyen az utazás a MÁV-csoport autóbuszaival.

Hétfő reggel a MÁV félrenyelte a kávét, gereblyére lépett, elcsúszott egy banánhéjon és kizárta magát a lakásból

A vasúttársaság néhány órán belül sorozatosan jelentett járműhibáról, biztosítóberendezés-hibákról, eleve komoly késéssel induló pótlóbuszról, nem ismertetett okból nem közlekedő vonatról, és persze ezek nyomán sorozatos menetrendborulásokról.

Hegyi Zsolt az újítások bejelentését annak az október közepi esetnek a felidézésével vezette fel, amikor egy mozdonyvezető állítólag azért nem vitte tovább a járatát, mert lejárt a munkaideje. A vezérigazgató szerint a hír nagy része „fake news” volt, a vezetőnek ugyanis nem a munkaideje járt le, hanem az a legfeljebb 12 órás időszak, amelyet a törvény folyamatos munkavégzésre, ebben az esetben mozdonyvezetésre engedélyez. De ezután sem ment haza, a szerelvényt sem hagyta el, hanem megvárta a váltótársát.

„Noha minden protokollt és szabályt betartottunk, az utasok célba juttatása mégsem sikerült. Ezért tartom nagyon fontosnak, hogy 2025. január 1-jétől teljesen megújítsuk azt, ahogy a rendkívüli forgalmi helyzeteket a MÁV kezeli” – magyarázta Hegyi Zsolt.

Közlekedő Tömeg: Járatritkítást és mellékvonal-bezárásokat készíthet elő a kormány

Nem kell ezután konzultálni az érintettekkel a vonalbezárások előtt, a vonat- és buszjáratok párhuzamosságainak felszámolásánál pedig beleférne, hogy másfélszeresére nőjön a menetidő.

Hirdetés