A kormány elfogadta Lázár János építési és közlekedési miniszter javaslatát.
Az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformját ígérte korábban Lázár János, a szerda este közzétett határozat szerint pedig a kormány egyetért a tarifa- és kedvezményrendszer átalakításával. Mint írják, erre „a közösségi közlekedés versenyképességének és a személyszállítási közszolgáltatásokhoz való hozzáférési lehetőségének növelése, valamint az utazóközönség igényeihez lényegesen jobban igazodó, korszerűbb, átjárható és egységes tarifarendszer kialakítása érdekében” van szükség.
A kormány azzal is egyetértett, hogy legkésőbb 2024. szeptember 30-ával vezessék be „a helyközi személyszállítási közszolgáltatásban a járművek fedélzetén történő készpénzmentes jegyvásárlást”, vagyis a vonaton a kalauznak, a távolsági buszokon a sofőrnek kártyával vagy telefonnal is lehet majd fizetni.
Lázár Jánosnak március 1-ig kell kidolgoznia a szükséges jogszabályváltoztatásokat és bemutatnia a költségvetési hatásokat és a kártyás fizetéshez szükséges jogszabálymódosításokat is neki kell előkészítenie. A miniszter néhány héttel ezelőtt a Szeged-Szabadka vasútvonal átadásán a hvg.hu-nak beszélt arról, mit a magánvéleménye a készpénzes kontra kártyás fizetésről, és bár nem tartja magát bankkártyaellenesnek, „alapvető szabadságjokként" tekint a készpénzhasználatot.
Lázár János készpénzzel vette a jegyét a Szeged-Szabadka vasút avatójáratára, és nem véletlenül - riport
Kedden kora reggel hosszú évek után újraindult a Szeged és Szabadka közötti vasúti személyszállítás. Lázár Jánossal ültünk az első vonaton, akit kérdeztük például a további vasútfejlesztési terveiről is, de a miniszter elárulta azt is, hogy miért készpénzpárti annyira, hogy még akár egy mi hazánkos alkotmánymódosítást is támogatna.