A kommunikációs kampányt összeállító két cég neve ismerősen csenghet.
A Rogán Antal vezette Nemzeti Kommunikációs Hivatal nettó 7 milliárd 874 millió forintos keretösszegű szerződést kötött egy új, kormányzati kampány létrehozására – olvasta ki az Rtl.hu a Miniszterelnöki Kabinetiroda hivatalos dokumentumaiból.
A megállapodás a két legnagyobb kormányzati kampányokat lebonyolító szolgáltatóval jött létre, a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel és a Lounge Design Szolgáltató Kft.-vel. A két cég évek óta sorra nyeri a kormányzati megbízásokat. Tavaly a New Land Media 80,3 milliárd forintos bevételből 4,8 milliárdos profitot ért el. Mindkét cég a NER-közeli Balásy Gyulához tartozik.
A szerződés egy idén márciusban megkötött, 75 milliárdos keretmegállapodás része, és már júliusban aláírták, de csak október közepén hozták nyilvánosságra. A két kft. feladata az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása”. A feladataik közé tartozik kreatív szövegírás, nyomdai szolgáltatás, filmgyártás, médiatervezés és rendezvényszervezés.
A pontos tematika a dokumentumból egyértelműen nem derül ki, ám valószínűsíthető, hogy egy új kormányzati plakát- és médiakampány közeleg. Az Rtl.hu szerint a fő üzenete az, hogy az Oroszország elleni európai uniós szankciók felelősek Magyarország nehéz gazdasági helyzetéért.
A közel 8 milliárdos összeg 30 százaléka opciós, ami azt jelenti, hogy a megrendelőnek az összeg 75 százalékát kell kötelezően elköltenie a cégek szolgáltatásaira.