Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) irányonként 8 vonatból 7-et eltöröl a Csorna–Hegyeshalom vonalon.
Július 1-től a Csorna–Hegyeshalom vonalon a naponta irányonként 8 vonatból 7-et törölnek, helyettük pótlóbuszokat állítanak forgalomba, írta közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület a MÁV honlapjára felkerült menetrendi tájékoztató alapján.
A KTE szerint a döntéssel a menetidő 34-ről 71 percre nő, a kerékpárszállítás pedig az egy-egy hajnali, illetve esti vonatot kivéve nem lesz lehetséges. Az egyesület szerint kivételesen jó állapotú vasútvonalról van szó.
"A pálya 100 km/h sebességre alkalmas, 2015-ben villamosították, és az állomásokat akadálymentesítették. Az üzemeltető GYSEV eddig túlnyomórészt azokat az alacsonypadlós, légkondicionált, korszerű Flirt motorvonatokat közlekedtette ezen a szakaszon, melyeket öt évvel ezelőtt darabonként 1,7 milliárd forintért szerzett be, de szintén rendszeresen megfordultak itt a magyar vasúthálózat egyik legkényelmesebb típusának számító Jenbacher motorkocsik" – emlékeztetett a Közlekedő Tömeg Egyesület.
Álláspontjuk szerint semmi nem indokolja vonatok eltörlését, és arra sem találnak magyarázatot, hogy miért van szükség egy újabb vasútvonalon “ideiglenes járványügyi menetrend” bevezetésére július 1-én, ha a pandémiás veszélyhelyzet már június 20-án megszűnik.
Egyáltalán nem segíti a vírus elleni védekezést, hogy a négy részből álló Flirt-szerelvények helyett egyetlen pótlóbuszt biztosítanak az utasoknak, melyen ráadásul hosszabb időt kell eltölteniük, mint a vonaton"
– írták.
Korábban szintén a Közlekedő Tömeg Egyesület számolt be arról, hogy június 6-tól 34 vonalon megszüntetik a vonatjáratok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat fognak közlekedtetni.
Arról, hogy az Orbán-kormány hányszor próbálta már átalakítani a MÁV-ot, ebben a cikkünkben írtunk:
Folyton megígérik a MÁV átszervezését, de csak az alibivonalak száma nő
A vasúti vonalbezárás a vidék megbüntetését jelenti - mondták a fideszesek 2007-ben és 2009-ben, és valóban, amióta hatalomra kerültek, a megszüntetés helyett csak elsorvasztottak és lélegeztetőgépre helyeztek kihasználatlan vonalakat. A Volánbusz és a MÁV közös cégbe olvasztásának eddig legalább ötször futottak neki, mindhiába, de az e-jegyrendszert is megígérték már 2010-ben.