A BRFK állítólag az eső miatt nem használta a keresőlámpás, hőkamerás helikoptereit szerdán.
„Az időjárási körülmények nem tették lehetővé a helikopterek bevetését” – ezt válaszolta a Népszava érdeklődésére a Budapesti Rendőr-főkapitányság, holott korábban éppen azzal méltatták a gépeket, hogy azok rossz időben is működőképesek.
A lap emlékeztet, hogy az ORFK 2017 januárjában azt írta, hogy az MD902-es helikoptereken „a személyzet terheléscsökkentését robotpilóta biztosítja, amely segítséget nyújt a rossz időjárási viszonyok esetén is.” Az állami tévé Kék fény című műsorában pedig hetekkel ezelőtt a légirendészet helikopteres szolgálatát úgy méltatták, hogy „a vízben bajba jutott ember mentésénél alkalmazható technikával” is föl van szerelve. Az újság által megkérdezett repülési szakértő szerint ráadásul nem voltak extrém rossz időjárási körülmények a szerencsétlenségkor.
A Népszava fölidézi, hogy két nappal a tragédiát követően a hivatalos kommunikációban már abban sincs egyezés, hogy mikor értek a helyszínre a vízirendészet egységei. Az ORFK csütörtöki sajtótájékoztatóján elhangzottak szerint 21:29 perckor, a baleset után 24, az első riasztás után 14 perccel ért helyszínre "a Dunai Vízirendészeti Kapitányság első hajója". Ehhez képest a BRFK most azt állítja, hogy a vízirendészet első hajózó járőre már 21:15 perckor, a bejelentés időpontjában a helyszínen volt, mert "a hajózók csatornáján" már a bejelentés előtt értesült a balesetről.
Ugyanakkor a szemtanúk szerint a hivatalos mentőegységeket messze megelőzve ért a csütörtöki, dunai hajókatasztrófa helyszínére a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata kishajója. A civil kezdeményezés három szervezet együttműködésével éppen két hónapja, március 28-án tette Dunára azt a sürgősségi mentőhajót, amely a Balatonon már évtizedek óta működő vízimentő-szolgálat mintájára a Fővárosban és környékén teljesít szolgálatot.