Itthon hvg.hu 2017. augusztus. 13. 16:55

Nincs megállás, hiába van leállás: Újabb budapesti metrókocsikat küldtek ki felújításra - videó

Szobnál hagyta el Magyarországot szombat hajnalban az a vasúti szerelvény, amellyel újabb hat budapesti metrókocsit visznek ki felújításra Oroszországba – számolt be a Metróért Egyesület a Transportvideos alapján. A hírek szerint ez volt a tizennegyedik transzport a Metrowagonmash gyára felé.

Oroszországba vasúton viszik ki a Metrowagonmash gyárába a 3-as metró lepukkant szerelvényeit, és szintén vasúton hozzák vissza a felújított, illetve egyes vélemények szerint teljesen új szerelvényeket. Az elmúlt hónapokban többféle vélemény jelent meg arról, mit lehetett felhasználni a leromlott kocsikból és mit nem, illetve ezek alapján lehet-e egyáltalán felújításról beszélni, vagy sem.

Az első felújított szerelvény tavaly májusban érkezett Budapestre, és az már korábban kiderült, hogy a 2-es vonal korszerű metróihoz hasonlóan a 3-as szerelvényei is fekete-fehérek lesznek. A Pandaként vagy Moszkvicsként emlegetett metrókkal azonban sok baj van, többször kivonták már a forgalomból azokat a szerelvényeket, amelyek megkapták az engedélyüket. A Nyugati pályaudvari megállóban történt ajtóprobléma után leállították a régi kocsik kiküldését, amíg a felújítást végző céggel a BKV nem tudott valamilyen megoldást találni a meghibásodásokra.

A Transportvideos szerint a hétvégi volt a tizennegyedik metróvonat a Metrowagonmash gyára felé.

Közben a Metróért Egyesület Facebook-oldalán vasárnap este újabb leállásról posztoltak.

Hirdetés
hvg360 Körösi Ivett 2025. április. 26. 20:00

Észak-Koreában értik a sötét és szarkasztikus humoromat – interjú a magyar idegenvezetővel, aki külföldieket visz az elzárt országba

Váczi Gergő Észak-Koreába visz nemzetközi turistacsoportokat, munkája során eddig harminc alkalommal járt a világ egyik legelszigeteltebb országában. Bár jelenleg épp nem lehet turisztikai céllal utazni az országba, neki lehetősége volt futókat vinni az áprilisi phenjani maratonra. Milyennek ismerte meg az észak-koreaiakat, hogyan működnek a kirakatlátványosságok, és van-e bármilyen technológiai fejlődés az elzárt országban? És hogy kell összehajtani a Phenjan Timest, ha az ember nem akar bajba kerülni? – erről is beszélgettünk Váczi Gergővel.