Karácsony a 3-as metróról: Megkezdődött a mozgó szaunák felszámolása
Amíg a 3-as metróvonalon közlekedő kocsikat felújító orosz cég nem járul hozzá, nem tudják megkezdeni a klímaberendezések felszerelését, de a munka előkészítése már zajlik.
Amíg a 3-as metróvonalon közlekedő kocsikat felújító orosz cég nem járul hozzá, nem tudják megkezdeni a klímaberendezések felszerelését, de a munka előkészítése már zajlik.
Pedig korábban a kormány és Tarlós István előző főpolgármester évekig hangoztatták: ezek felújított szerelvények.
Az elsőként visszaérkezett kocsiszekrények padlólemezeit az Mfor szerint „felzabálta a rozsda”.
A régi, lepukkant szerelvények helyett visszaküldött fekete-fehér szerelvények közül eddig 25 érkezett meg Budapestre.
A Metróért Egyesület szerint megszüntették, illetve megszüntetik a konnektorokat a 3-as metró felújított szerelvényein.
Szerintük az is lehet, hogy csak a lemosott kosz rakódott oda.
Az oroszországi Nyizsnyij Novgorod a budapesti metrókocsik felújításának költségéhez képest körülbelül tizenhét százalékkal olcsóbban szerez be új metrószerelvényeket ugyanattól az orosz cégtől.
A Metrowagonmash szerint a magyar sajtó egy részében szervezett kampány indult azért, hogy lejárassák a 3-as metró kocsijainak felújítását és magát az orosz céget. A társaság közleményében az eddig forgalomba állított, felújítottnak nevezett metrókocsik meghibásodásairól nem esik szó.
A Népszava összesítése alapján úgy tűnik, hogy minél több volt a baj a metrókkal, és minél nagyobb volt a főváros beszerzése, annál jobban ment a Perenyei és Társa Ügyvédi Irodának az elmúlt években.
A BKV továbbra is szabotázsra gyanakszik, a rendőrség közérdekű üzem megzavarásának gyanújával nyomoz.