Itthon hvg.hu 2016. május. 20. 13:16

Tanítanék: A kormány hallja meg a sokaság hangját!

A Tanítanék Mozgalom szerint az oktatásban tapasztalható problémák egy hibás rendszer termékei, "a hibás terméket pedig be kell zúzni, és újat készíteni" – írják nyílt levelükben arra utalva, hogy a kormány az iskolák fenntartása után a működtetést is állami kézbe helyezné. A Palkovicséknak címzett levélben megerősítették, hogy június 11-én újabb demonstrációt tartanak a Várkert bazár előtt.

Újabb nyílt levelet intézett a Tanítanék Mozgalom Balog Zoltánhoz és Palkovics Lászlóhoz, amiben újra összefoglalják, hogy mi a problémájuk a kormány által gründolt Köznevelési Kerekasztallal:

  • Mert oktrojált.
  • Mert nem hiteles.
  • Mert nem legitim.
  • Mert túlnyomórészt nem szakmai szervezetek alkotják.
  • Mert semmilyen törvényi háttere sincs.
  • Mert a nyilvánosság kizárásával működik.
  • Mert csupán az Önök ámokfutását legalizálni kívánó látszatszervezet.

Mint írják, "Önök a meghívott szervezetek véleményére nem kíváncsiak, alapvető kérdésekben kizárólag a kormány által – sok esetben már jó előre – eltervezett lépések bevezetésére kerülhet sor." A levél író szerint a kormány csak olyan hangulatjavító intézkedéseket hozott, amelyeket már három évvel ezelőtt meg kellett volna tenniük, "de leginkább be sem vezetni azokat".

A Tanítanék szerint ezeket az intézkedéseket is csak a tanárlázadás nyomására hozták meg.

"A jelenlegi problémahalmaz egy alapvetően hibás rendszer terméke. A hibás terméket be kellene zúzni, és újat készíteni, nem pedig a féklámpa helyére bekötni a reflektort! Talán ezért is megyünk hátrafelé az alagútban…"

A levél szerzői (Törley Katalin, Pilz Olivér és Pukli István) az alábbi három kérdést tették fel Palkovicséknak: 

  • Melyik részt vevő szervezet igényelte a közoktatási rendszer teljes államosítást? Van-e egyáltalán valaki, aki a Klik működését nem kifogásolja? Ha igen, akkor felsorolnák azokat a pozitívumokat, melyek alapján hihetővé válik, hogy a negyedik éve alapított szervezet egyik napról a másikra jól prosperálóvá válik, s merőben új kihívásoknak is meg fog tudni felelni? A működtetés is pénzbe kerül. Melyik költségvetési soron keressük a többletforrásokat?
  • Melyik az a szervezet, mely szerint elfogadható – sőt, jól működő, minden igény kielégítő – a tankönyvekkel kapcsolatos jelenlegi helyzet? (Elsősorban a pedagógusok taneszköz-választási szabadságára, az új könyvek minőségére, a legkülönfélébb tanulócsoportok igényeihez való megfelelésre összpontosítva.)
  • Melyik oktatási tapasztalatokkal rendelkező szervezet gondolja elfogadhatónak (egyáltalán tárgyalásra alkalmasnak és idén szeptemberben bevezethetőnek) a szakképzésben tervezett átalakításokat?

    Az önkormányzatok szerint "esztelen és veszélyes", a kormány mégis meglépi

A kormány egy politikai jelmondatnak rendelte („Az állam jó gazdája az iskoláknak") alá a realitást és a nemzet jövőjét is, miközben mind a tanárok, mindig pedig szülők, diákok állítják, hogy ez az irány rossz, olvasható a levélben. "Totális államosítást terveznek hatástanulmányok, szakemberek és többletforrás hozzárendelése nélkül. Mindannyian látjuk, Önök nem áldoznak az oktatásra!"

A levél végén azt írják:

"Ha még mindig nem sikerült meggyőznünk Önöket igazunkról: 2016. június 11-én 15 órától a Várkert Bazár előtt kifejtjük bővebben. Elvárjuk, hogy meghallják a sokaság hangját!"

– arra utalva, hogy  Tanítanék Mozgalom és a Civil Közoktatási Platform újabb tüntetést tart a megadott helyszínen és időpontban.

PDSZ: "Brutális nyíltsággal" int be a kormány a tanárok ügyének

A pedagógus-szakszervezet szinte szóhoz sem jut az után, hogy a kormány ismertette újabb iskolaállamosítási terveit.

Hirdetés