Az OFI megszűnése után egy vidéki főiskolához kerülnek a tankönyvfejlesztések, egy másik vidéki főiskola pedig Matolcsy-pénzekből indíthat közgazdászképzést. Lesz jogszabályban létrehozott közoktatási egyeztető testület, de ebbe a Tanítanék mozgalmat nem hívják meg.
Palkovics László a Magyar Narancsnak adott interjúban üdvözölte, hogy a Kecskeméti Főiskola is kapott több százmilliót az MNB-s alapítványi pénzekből. Mint mondta, „végre van Magyarországon olyan szervezet, amely kvázi mecénásként támogatja a felsőoktatást”.
Palkovics úgy véli, a képzések színvonalára garanciát adnak a MAB követelményei, de egyébként sem szólhat bele az EMMI, milyen lesz a támogatott képzés tananyaga. Az államtitkár elismerte, hogy felkérték a kecskeméti Pallas Athéné Domus Mentis Alapítvány igazgatójának, amit az államtitkári kinevezése miatt nem vállalt.
A közoktatásról szólva továbbra is a tárgyalásokban hisz, elárulta, hogy új jogszabályban fognak létrehozni egy egyeztető testületet. Ez fogja továbbvinni a mostani kerekasztal feladatait, de inkább a volt Közoktatás-politikai Tanácsra fog hasonlítani. Ebbe meghívják a szakszervezeteket, de a Tanítanék mozgalom képviselői nem. „Mi a pedagógusszakmát mint érdekeltségi kört hívjuk meg, és a szakmának kell eldöntenie, kiket akar delegálni.”
Palkovics úgy véli a vegyes iskolafenntartás nem működött, azért fogja átvenni mindenütt az állam ezt a feladatot. Úgy véli, az önkormányzatoknál nincs meg az a szakértői kör, amely képes lenne a fenntartást lebonyolítani. És egyénként is olcsóbb 57 tankerületet fenntartani, egyenként 10 milliárdos költségvetéssel, 50-80 feladatellátási hellyel, mint ha minden településnek lennének szakértői.
Az államtitkár azt is elmondta, jövőre 103 milliárddal nő – az addig átalakított – Klik költségvetése. (A központi Klik neve marad, a „helyi kis Klikek” még nem kaptak nevet.)
Nagyon fura megoldást festett fel Palkovics a tankönyvkiadás jövőjéről. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) megszűnése után a technikai rész, a menedzsment, a nyomtatás megy a Könyvtárellátóhoz (Kelló), a tankönyvfejlesztési feladatokat pedig az egri Eszterházy Károly Főiskolához kerülnek.
Hogy miért pont Egerbe kerül mindez, az nem derül ki, viszont, hogy miért pont a Kellóhoz, „amely enyhén szólva nem lopta be magát a pedagógusok szívébe” kerül a technikai rész, arra válaszolt Palkovics: „Az első évek nehézségei után, mióta professzionális menedzsmentje van, megszerették.”