Állami tankönyvfejlesztő: nincs aktuálpolitika a Toldit a terrorizmussal összehozó tankönyvben
És az a földrajzkönyv is rendben van, amiben Olaszországról a legfontosabb tudnivaló, hogy sok ott a menekült.
És az a földrajzkönyv is rendben van, amiben Olaszországról a legfontosabb tudnivaló, hogy sok ott a menekült.
Az utóbbi napokban sorra tűnnek fel az állami tankönyvekben található, enyhén szólva is politikai irányultságú feladatok. Gondoltuk, megkönnyítjük a tankönyvírók dolgát, és ajánlunk néhány NER-kompatibilis általános iskolás feladatot.
Mint korábban megírtuk, Spirk József, a 24.hu újságírója nemrég belelapozott gyermeke földrajztankönyvébe. A látottakon igencsak meglepődött: a legfontosabb ugyanis, amit a diákoknak tudni kell Olaszországról az, hogy „keményen meg kell küzdenie” a menekültáradattal.
Ne dőljön be senki az MTA–OFI marketingjének! Atlaszuk csak a minősége miatti kényszerű átdolgozások számát tekintve „forradalmian új”, és másodszori átdolgozásra is csak az eredeti kiadásnál lesz jobb.
Valami nem klappol az állami tankönyvkiadásban: egy frissen hivatalossá minősített 12. osztályos OFI-s tankönyvben nem sikerült a helyes kottát odapasszítani az EU hivatalos himnuszához. És a szerző neve is kreatív módon szerepel. Tovább is van, mondjuk még.
Egyes vélemények szerint kiugróan sok pénzt kaptak a szerzők annak a nyolcadikosoknak szóló történelemkönyvnek az átdolgozásáért, amelyben többször is szerepel Orbán Viktor. Az adatokat egy Együtt-képviselő kérte ki, a végösszeg 15 millió forint, de hat év múlva újra át kell dolgozni. Az új rendszerben születő tankönyvekkel nincsenek megelégedve a pedagógusok, a rendszer mintha egy célt szolgálna: a pénzek lehívását.
Érdekes felszólalások hangzottak el a Magyartanárok Egyesületének hétvégi konferenciáján. Egy "tananyagfejlesztő" elmondta, hogy készülnek a többszerzős kísérleti könyvek, amelyekből több tízezret használnak most is.
Az OFI megszűnése után egy vidéki főiskolához kerülnek a tankönyvfejlesztések, egy másik vidéki főiskola pedig Matolcsy-pénzekből indíthat közgazdászképzést. Lesz jogszabályban létrehozott közoktatási egyeztető testület, de ebbe a Tanítanék mozgalmat nem hívják meg.
Oravecz Nórának, mint mindig, a harmadikos környezetkönyvben is igaza van: a szépség belülről fakad. Kérdés, hogy egy kortárs, felkapott percbölcselő hatékonyabban juttatja-e el ezt az igazságot a gyerekekhez.
Utolsó fázisban van a megszüntetendő állami háttérintézmények felszámolása, beolvasztása, köztük a patinás OFI sorsa is megpecsételődni látszik. Ez a szervezet adja ki a köznevelési tankönyvek jelentős részét – és most megint rejtély, hogy ki veszi át ebbéli funkcióját. Egy biztosnak tűnik: nem a tankönyvkiadók.
Nemcsak a Klik és a krétahiány a gond. Az egész közoktatás közveszélyes.
Több éves patthelyzet után sikerült visszaszerezniük találmányuk jogait a kisiskolás korosztály matematikaoktatását forradalmasító Mathterminds alkotóinak, így esély nyílt arra, hogy a raktárban porosodó játékok eljussanak a magyar gyerekekhez. Ehhez már csak egy sikeres Kickstarter kampány szükséges.