A Tanítanék Mozgalom szerint a kormány totális államosításra készül az oktatásban, ugyanakkor még a saját maga által összehívott oktatási kerekasztalt is semmibe veszi. Mint írják, a civilek viszont nem állnak le és újabb akciókra számíthat a kormány.
„Önök ismét belerúgtak egy hivatásba, figyelmen kívül hagyták a hónapok óta a párbeszédet sürgető szakmai szervezetek álláspontját, javaslatait, átgázoltak a szülőkön, és ami a legsúlyosabb, elfeledkeztek a gyerekek mindenek fölött álló érdekeiről” – olvasható a Tanítanék Mozgalom legújabb levelében, amelyet a Klik igazgatójának, Pölöskei Gábornénak, Lázár Jánosnak és az oktatásért felelős államtitkárnak, Palkovics Lászlónak címeztek a szerzők, Törley Katalin, Pilz Olivér és Pukli István.
A levél szerint az oktatás irányítói a tiltakozások hatására „kénytelen-kelletlen beismertek bizonyos problémákat”, de azokra továbbra is rossz válaszokat adnak, vagyis „továbbtolják a túltolt biciklit”.
Pukliék szerint a kormány nyilvánvalóvá tette, hogy a Közoktatási Kerekasztalukban „a saját maguk által meghívott szakértőket is semmibe veszik, őket is csupán díszletnek használják”. A levél írói egyúttal választ várnak arra, hogy „akkor egyáltalán kivel egyeztetnek az ország jövőjét érintő olyan fontos kérdésekben, mint az oktatás ügye?”.
A Tanítanék Mozgalom szerint a kormány totális államosításra készül az oktatásban, „mivel végre fel- és elismerték, hogy az iskolák kettős fenntartása megbukott”. A levélírók úgy látják, hogy „a modern, jól működő, versenyképes oktatáshoz elengedhetetlenül szükséges iskolai autonómia pedig újabb fényévekkel távolabb kerülhet. Kivel egyeztettek erről? Soroljanak fel legalább három olyan indokot, melyek miatt még mindig Klik-(ek)ben gondolkodnak!”.
Számonkérik azt is, hogy a kormány ugyan 2018-ra új alaptervet ígér, de azt még nem látják, hogy lesz-e elég idő és lehetőség a szakmai egyeztetésre.
A tankönyvekről is szó esik a levélben, Pukliék szerint nem lehet gazdasági érdekekre hivatkozva az olcsóbb, de gyenge minőséget rákényszeríteni a diákokra és szülőkre a kipróbált minőségi helyett. „Ha Önök szerint jók a kísérleti tankönyvek, akkor miért tartanak attól, hogy azok a piaci versenyben nem állnák meg a helyüket?” – teszik fel a kérdést.
A levél azzal zárul, hogy a kormány kommunikációja már nem tudja semmissé tenni a különböző szakmák, ágazatok közötti összefogást; és a civilek készek további akciókra, hogy „jobb teljesítményre késztessék Önöket a sikeresebb közoktatás érdekében”.