Ha tényleg olimpiát rendezne Budapest, a tervek szerint felszámolnák az 1912 óta működő csepeli HÉV-et, és helyette villamos közlekedne. A Boráros térről induló síneket felszednék a Duna-parton, az új, 7-es villamos pedig a 2-es meghosszabbításaként járna a Közvágóhídtól. Egyebek mellett ez is szerepel az olimpiarendezéshez szükséges mestertervben, amelyről szerdán szavaz a Fővárosi Közgyűlés – írja a VS.hu.
Az elképzelések szerint új hidat építenének a budai Galvani utca és a pesti Kén utca magasságában. Ez lenne a Csepel-szigetre vezető Galvani híd. A több mint száz éves csepeli HÉV-et pedig azért számolnák fel, mert Észak-Csepelen éppen kettéválasztja a tervezett olimpiai helyszíneket.
A HÉV-et felváltaná a 7-es villamos, amely az olimpia idején csak a sziget belső részén járna, a Boráros térig nem menne ki. Az olimpia után viszont teljesen átvenné a HÉV szerepét úgy, hogy a mostani 2-es villamos meghosszabbításaként járna a Közvágóhídtól. A mostani HÉV-végállomást megszüntetnék a Boráros téren, és felszednék az onnan induló síneket a Duna-parton, a Nemzeti Színház előtt is.
Az ötkarikás játékok más villamosjáratokat is érintenének, ezeket átszerveznék kissé. A 4-es, 6-os villamost a Mester utcánál lekanyarítanák a Ferenc körútról, az 51-es vonalán haladna az olimpiai stadionig. A mai Budapest Park helyén pedig ideiglenes végállomást alakítanának ki az 51-es és a 6-os villamosnak.
A csepeli HÉV-vonal villamossá alakításának költségét 17 milliárd forintra becsülték a tervezők. Ehhez számoltak még 11,5 milliárd forintot a rakparti korzó kialakítására és a HÉV-vágányok felszámolására. A HÉV eltüntetése tehát mindösszesen 28,5 milliárdba kerülne – olvasható a cikkben.
Az olimpia a H6-os ráckevei HÉV-et is érintené, a mesterterv szerint egy részét szintén villamossá alakítanák, de azt nem tudni, mekkora részét.
A kormány tényleg megszabadulna a csepeli HÉV-től
A lap megkérdezte a Miniszterelnökséget, tényleg esne-e az olimpiának a csepeli HÉV.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elismerte a HÉV megszüntetésének tervét. „A teljes vonalat érintő korszerűsítésnek köszönhetően Csepel és Dél-Pest lakosai, az olimpia idején pedig a játékok utasai is sűrűbb menetrenddel, új szerelvényeken, átszállásmentesen juthatnak el Budapest belvárosáig” – közölték. Érveltek azzal is, hogy a kocsik és a pálya is elavult már.
A VS.hu értesülése szerint a HÉV átvételi folyamatát jelentősen fel akarja gyorsítani a kormány. A tervek szerint heteken belül, állítólag még februárban hozzálátnának, és júliusra le is zárnák. Meg nem erősített hírek szerint a ráckevei HÉV bezárása is a lehetséges forgatókönyvek között van – írja a lap.