2014. február. 26. 11:48 MTI Utolsó frissítés: 2014. február. 26. 11:47 Itthon

A Jobbik bentlakásos iskolába járatná a hátrányos helyzetű gyerekeket

A Jobbik a "nem megfelelő családi háttérrel rendelkező" gyerekek számára létesítene bentlakásos iskolákat. Megyei szakértői bizottságok határoznák meg, hogy kiknek kell odajárniuk.

A Jobbik kormányra kerülése esetén megszüntetné a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (Klik), visszaállítaná a szakképzési rendszer megbecsülését és jelentősen csökkentené a pedagógusok adminisztrációs terheit - ismertette pártja közoktatási programját szerdán Dúró Dóra, a Jobbik szóvivője.

Az ellenzéki párt az iskolák fenntartását az állam és az önkormányzatok szoros együttműködésével, ésszerű keretek között képzeli el - ismertette Dúró Dóra. Szerinte a Klik egyértelműen megbukott, mert többször bebizonyította, hogy nem képes hatékonyan működtetni az oktatási rendszert. Ezért a Jobbik megszüntetné a központot és helyette szélesítené az önkormányzatok döntési jogköreit, valamint nagyobb hatáskört biztosítana az intézményvezetőknek.

Dúró Dóra pártja közoktatási programja legfontosabb elemének nevezte "az elmúlt 24 évben szétvert" szakképzési rendszer megbecsülésének visszaállítását. Szerinte ehhez tisztességes, normális körülményekre van szükség az iskolákban, ahol "fenn kell tartani a rendet".

Azokat a tanulókat támogatná a rendszer, akik el is akarják végezni a képzést, a csak a tankötelezettségi határ miatt iskolába járókat pedig "megfelelően kell kezelni" - fogalmazott Dúró Dóra. Kérdésre kifejtette: bentlakásos iskolákat hoznának létre a nem megfelelő családi háttérrel rendelkező gyerekeknek. Szavai szerint megyei szakértői bizottságok határoznák meg, hogy mely gyereknek kell bentlakásos iskolába járniuk.

Emellett a szakképzésben tapasztalható oktatóhiány megoldására mentorképzést vezetne be a Jobbik kormányra kerülése esetén.

Dúró Dóra kiemelte azt is: jelentősen csökkentenék a pedagógusok adminisztrációs terheit. Hangsúlyozta: a pedagógusokat segítők aránya harmada Magyarországon az OECD-országok átlagának, ami azt mutatja, hogy nagyon sok olyan feladatuk van a pedagógusoknak, amelyek nem szorosan az oktatáshoz, neveléshez tartoznak. Ezen a helyzeten kell a Jobbik szerint változtatni a segítők számának növelésével és a pedagógusok adminisztrációs kötelezettségeinek jelentős csökkentésével.

Hirdetés