2010. december. 13. 17:39 MTI Utolsó frissítés: 2010. december. 13. 17:48 Itthon

VEKE: hosszú távra szóló integrált menetrend tervezésre van szükség

Helyes stratégián Alapuló, hosszú távra szóló és integrált menetrend tervezésre van szükség - közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) hétfőn a 2010-2011. évi menetrendváltás kapcsán.

A civil szervezet MTI-hez hétfőn eljuttatott közleménye szerint számos viszonylaton a MÁV nem tudja, hogy milyen célcsoportot akar megnyerni, s így a MÁV-csoporton belül gyenge érdekérvényesítő  személyszállítás szempontjait könnyen elnyomják a műszaki lobbik részérdekei. Az InterCity-pótjeggyel kapcsolatos újabb kedvezmények mutatják, hogy a távolsági vonatok mostani díjszabási rendszere elavult, túlhaladott - állítják.

A VEKE közleményében üdvözöli, hogy az új menetrendben számos javaslatuk meghallgatásra talált: gyorsvonati kapcsolat létesült Budapest-Győr-Zalaegerszeg viszonylatban, jelentősen rövidült az Eger-Budapest vonatok menetideje, közvetlen kapcsolat létesült Eger és Debrecen között, továbbá több fővonalon hétvégén is helyreállt az InterCity-k ütemes menetrendje.

Ugyanakkor elkeserítőnek nevezi a szervezet, hogy számos visszalépés is történt. Példaként említik a Dél-Dunántúlon a Budapest-Kaposvár közvetlen ütemes kapcsolat hiányát, vagy a Pécs-Szombathely kapcsolat elsorvasztását.
Felháborítónak nevezi a VEKE közleményében, hogy az elmaradott borsodi térség egyik legfontosabb vonalán, Ózd és Miskolc között megszűnt a közvetlen eljutási lehetőség.

A mellékvonalak újranyitása mindenképpen üdvözlendő, az utasok azonban csak megfelelő szolgáltatási színvonal esetén csábíthatók vissza a vonatokra, a Bz motorkocsik és a sok helyütt lepusztult infrastruktúra erre nem alkalmas - mutat rá a VEKE közleményében.
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.