2010. április. 20. 13:35 MTI Utolsó frissítés: 2010. április. 20. 13:23 Itthon

A Malév elindítja legtöbb járatát

A legtöbb járatát elindítja kedden a Malév, miután megváltozott az Európai Unióban a légtérkorlátozás meghatározása - közölte a Malév kedden.

A Malév csak azokra a célállomásokra indul, ahová navigációs és meteorológiai szempontból biztonságosan lehet repülni. A légitársaság Tel Aviv-ba és Moszkvába mentesítő járatot is tervez indítani. Törölték viszont kedden a légitársaság reggeli járatait és további kilenc napközbeni járatát. Ezek: a Malév Helsinki - 742 és 744, Hamburg - 542, Koppenhága - 752, London - 614, Milánó - 416, Stockholm - 766, Frankfurt - 522, Dublin - 622 járata. 

Az EU tagországok közlekedési miniszterei hétfőn állapodtak meg abban, hogy a légteret három zónára osztják: tiltott, akadálytalanul repülhető és kockázatosnak minősített körzetekre, az egyes zónák határait pedig mindig az adott országra jellemző meteorológiai viszonyok és a felhőzet függvényében határozzák meg a nemzeti közlekedési hatóságok. 

Fehérváry Géza, a Malév üzemeltetési vezérigazgató-helyettese a Malév közleménye szerint üdvözölte az Európai Unió minisztereinek kezdeményezésére kialakított új gyakorlatot, amely a korábbinál sokkal élet közelibb módon rendelkezik a légtérhasználatról. Felszállnak a Malév gépei a balkáni, kelet- és dél-európai, illetve a közel-keleti országokba, ezen túl indulnak járatok Amszterdamba, Párizsba, Madridba és Berlinbe is. A mentesítő járatokkal elsősorban azok az utasok utazhatnak, akik az elmúlt napok járattörléseiben érintettek. A légitársaság további mentesítő járatok indítását is vizsgálja. 

 
 
 

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.