2009. április. 28. 08:45 MTI Utolsó frissítés: 2009. április. 28. 08:46 Itthon

Árfolyamcsapdában három kiemelt közlekedési beruházás

Eredménytelenül zárhatja uniós pénzből finanszírozott közlekedési nagyberuházásait Debrecen, Szeged és Miskolc, mert a villamos- és trolibusz-beszerzéseket nagyon megdrágította a forint gyengülése - írja a Népszabadság.

Ez azzal járhat, hogy a Közlekedési Operatív Programban (KözOp) elnyert támogatások kiegészítésére egyik megyeszékhelynek sem lesz elég pénze. A KözOp beruházásait kezelő Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél (NFÜ) a Népszabadság annyit tudott meg: a már elfogadott három nagyberuházás célegyenesbe fordulásáig valószínűleg nem adnak szabad jelzést a "Városi közösségi kötöttpályás közlekedés fejlesztése" címen jegyzett, 163,73 milliárd forintos uniós támogatási keretet terhelő újabb pályázatoknak. Az NFÜ-nél elképzelhetőnek tartják a villamostenderek támogatási szerződésének módosítását is, ami lehetővé tenné a fejlesztésekre fordítható uniós források növelését. A forint árfolyamkockázatát azonban közösen kellene vállalnia a kormánynak és a városoknak a finanszírozásban való részvételük arányában - olvasható a lapban.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?