2009. január. 16. 12:47 MTI Utolsó frissítés: 2009. január. 16. 12:55 Itthon

Az MSZP is felfedezte a szmogot

Ötpontos intézkedéscsomagot javasol a levegőszennyezés ellen az MSZP. A javaslat részleteiről Hegyi Gyula, a párt európai parlamenti képviselője beszélt.

A javaslatcsomag elemei: a dugódíj és sebességkorlátozás bevezetése, zöld zónák kialakítása, a szmogriadó-rendelet finomítása, valamint hibridautók beszerzése - közölte Hegyi Gyula.

A dugódíj fővárosi viszonylatban azt jelentené, hogy a Hungária körúton belülre behajtási díj ellenében lehetne bejutni. A zöld zónákban megállapítanák, hogy milyen autók léphetnének be szennyezési fokozatuk alapján. A politikus szerint szükséges a szmogriadó-rendelet finomítása és a megfelelő szankcionálás is.

Mint mondta, megfontolandó a sebességkorlátozás bevezetése városon belül, középületek, iskolák és egészségügyi intézmények közelében. Az alacsonyabb sebesség nemcsak tisztább levegőt, hanem kevesebb balesetet is jelent. Hegyi kitért arra is, a közintézmények gépkocsiparkjának cseréjénél követelmény lehetne, hogy a levegőt alig szennyező autókat szerezzenek be.

Hegyi elmondta: Magyarországon és számos európai országban nagyságrendekkel több embert öl meg a szmog, mint az autóbalesetek. Becslések szerint mintegy kétezer ember hal meg évente a légszennyezés következtében. A magyarok a szennyezett levegő miatt átlagosan egy-három évvel korábban halnak meg, mint ha tiszta levegőjű településen élnének.

A budapesti légszennyezés első számú okozója az autóforgalom. Az összetett intézkedési terv úgy védi a városlakók egészségét, hogy a feltétlenül szükséges autóforgalmat nem teszi lehetetlenné. Hegyi Gyula felhívta a figyelmet arra is, hogy csakis olyan lehetőségeket gyűjtött össze, amelyek az Európai Unió országaiban már gyakorlatban vannak.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 17. 19:30

Őrült árakkal és őrült sikerrel kezdte, majd őrült nagyot bukott a Crazy Eddie

„Áraink ő-r-ü-l-t-e-k!” – szólt a szlogen, amelyet állítólag a 70-es 80-as években többen ismertek New Yorkban, mint a Coca-Colát, miközben a cég reklámarca sokak szerint Donald Trump stílusára is óriási hatással volt. De mint kiderült, az őrült árairól és még őrültebb reklámjairól elhíresült Crazy Eddie nevű elektronikai üzletlánc tulajdonosa, Eddie Antar, már a kezdetektől csaló praktikákkal növelte a profitot, melyből bőségesen juttatott népes rokonságának is. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.