2008. november. 10. 13:58 MTI Utolsó frissítés: 2008. november. 10. 13:59 Itthon

Vonják vissza az Advertum hitelgaranciáját - követeli a Fidesz

A Fidesz azt kéri, hogy a kormány vonja vissza az Advertumnak biztosított hitelgaranciát, hagyjon fel azzal a próbálkozással, hogy közpénzből médiabirodalmat építtessen egy magántársasággal - mondta Bánki Erik, a sportbizottság fideszes elnöke, miután a szocialista képviselők kivonultak a testület üléséről.

A politikus emlékeztetett arra, hogy a bizottság harmadik alkalommal tűzte napirendre a kérdést, de az MSZP képviselői az első két alkalommal el sem mentek az ülésre. Szerette volna, ha a testület hétfőn állást foglal az ügyben.

Úgy tűnik, hogy "a kormány projektje bedőlt", több fronton is megbukott az az elképzelés, amely kormányzati garanciával, az Advertum Kft.-n keresztül épített volna bizonytalan hátterű médiabirodalmat - fogalmazott az ellenzéki képviselő.

A parlament korábban leszavazta Keller László pénzügyi államtitkárnak ebben az ügyben  adott válaszát egy hozzá intézett kérdésre. Hozzátette, máig nem lehet tudni, hogy miért nem volt pályáztatás az ügyben, pedig 5,2 milliárd forintos hitelgaranciáról van szó.

Bánki Erik azt mondta: nem lehet tudni, miért tart ki a kormány a szavai szerint bizonytalan előéletű, a sportmarketing terén semmiféle referenciával nem rendelkező cég mellett. Az egyik, az Advertum tulajdonában lévő kft. felszámolását kezdeményezte az ORTT, miután az százmillió forint nagyságrendű összeget nem fizetett meg.
   
Kitért rá, hogy korábban a Magyar Hivatásos Labdarúgó Liga (MHLL) sem fogadta el az Advertum beterjesztett ajánlatát. A képviselő szerint, ha a kormány ebben az ügyben közvetlenül az MHLL-lel tárgyalna, akkor nem 5,2 milliárd forintért, hanem legfeljebb 3,1 forintért kellene kezességet vállalni.

A Magyar Közlönyben május 23-án jelent meg, hogy a kormány kezességvállalása mellett 5,2 milliárd forint hitelhez juthat az Advertum Kft., amely az összegből törleszti a Profi Liga Kft. 3,1 milliárdos adósságát, 2,1 milliárdot pedig befektet országos médiarendszer kiépítésére.

Az Advertum - amely saját meghatározása szerint Magyarország legnagyobb nem budapesti médiacége - rendelkezik a Nyíregyháza és a Diósgyőr élvonalbeli labdarúgócsapatának marketing- és médiajogaival.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.