2008. szeptember. 17. 14:45 MTI Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 17. 14:43 Itthon

Érezhetően csökkent a Hungária-gyűrű forgalma

Érezhetően csökkent a kamionforgalom a fővárosban az M0-ás körgyűrű újabb szakaszának átadása után - mondta a Fővinform irodavezetője.

A Fővinformnak nincs kamerája a Hungária-gyűrűn - a 160 kamera elsősorban a belterületen, illetve a budai oldalon van - ezért nem "látják", mekkora a forgalom a Hungária-gyűrűn - mondta Rosta Mariann szóvivő. Az autósoktól és a villamosvezetőktől kapott visszajelzések alapján azonban elmondható, hogy az az átmenő kamionforgalom, ami eddig az M1-es autópályáról a fővároson, a Hungária-gyűrűn keresztül jutott el az M3-as autópályára, most nem jön be a városba, hanem inkább az M0-ást használja - tette hozzá. Mint mondta, a városba csak az a teherforgalom jön be, amely a város "logisztikáját" szolgálja ki.

Budapest egy sugaras-gyűrűs város. Az M0 új szakaszának átadása előtt a Hungária-gyűrűn a kamionforgalom megállította, megakasztotta a sugárirányú fővonalak forgalmát, mert rendszeres volt, hogy a kereszteződésbe beálltak a kamionok és nem tudták azt még "zöldidőben" elhagyni - magyarázta a korábbi helyzetet Rosta Marian. Ez főleg a reggeli csúcsban a városba befelé, délután pedig a kifelé menő forgalmat akadályozta. Megjegyezte: mostantól a kamionok -, amelyeknek nem Budapesten van dolguk - elkerülik a fővárost, nem állnak be a kereszteződésekbe és nem akasztják meg a forgalmat. "Kicsit olyan, mintha vasárnap lenne a fővárosban" - tette hozzá a szakember.

Az M0-ás keleti szektorát - a 4-es főút és az M3-as autópálya között - kedden helyezték forgalomba. Így létrejött a kapcsolat az M1-es, az M5-ös, az M6-os, az M7-es és az M3-as autópálya között, a fővárost elkerülő M0-ás gyűrű hossza immáron megközelíti a 80 kilométert.

A gyűrű új szakaszának megépülésével jelentősen csökkenthető a budapesti úthálózat túlterheltsége - közölték az MTI érdeklődésére korábban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél. Várakozásaik szerint azért éri meg a teherautóknak az M0-ás új szakaszát igénybe venni, mert így akadálymentesen, egyenletes sebességgel haladva és ezáltal kevesebb üzemanyag felhasználásával hajthatnak át a fővároson. Az előzetes becslések alapján naponta 50-55 ezer egységjárművel számolnak az új szakaszon. 

Az egységjármű egy fiktív járműszám, amelyet a közúti forgalom nagyságának mérésére vezettek be. Lakott területen kívül egy motorkerékpár 0,8 egységjárműnek felel meg, egy személyautó 1, egy autóbusz vagy egy közepesen nehéz illetve nehéz tehergépkocsi 2,5 egységjárműnek számít. A Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésén a városvezetés zöld utat adott Budapest teherforgalmi stratégiájának közgyűlési tárgyalásához, ennek egyik fontos eleme, hogy az M0-ás körgyűrű keleti szakasza és az északi Duna-híd átadása után, januártól jelentősen korlátoznák a teherautók átmenő forgalmát a fővárosban.
 
Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2024. december. 17. 12:00

„Mostanában gyakran átírják a történelemkönyveket” – magyar és ukrán történészek a légitámadások árnyékában tartottak közös konferenciát

„Többször megkérdeztem, hogy nem félnek-e. Mindig mosolyogva válaszoltak, hogy már megszokták a helyzetet. Én ilyenkor nagyon rosszul éreztem magam” – mondta a HVG-nek Stark Tamás történész, az Ungváron most lezárult konferencia magyar szervezője. Miért tartanak a deportálástól az ukrán történészek? Hogyan ítélik meg ma a szovjet felszabadítókat? És a holokausztban játszott ukrán szerepet? Interjú.