2008. augusztus. 25. 08:18 MTI Utolsó frissítés: 2008. augusztus. 25. 08:15 Itthon

Lehet, hogy be kell tömni a frissen fúrt metróalagutat

Nem kizárt, hogy a 4-es metró Gellért téri állomása térségében a metróalagút egy részét vissza kell bontania, be kell tömnie a fúrást végző Bamco konzorciumnak - értesült a Népszava.

A lap hétfői számában idézi Lovas Károly Róbertet, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) főigazgatóját, aki elmondta: az NKH szeptember első hetében ugyan megadja az engedélyt, amelyet a kivitelező nem kért meg időben, de ez az eredeti kiviteli tervek szerinti építésre szóló jóváhagyás lesz.

A Bamco azonban az átkötőalagútra szóló engedéllyel a zsebében sem lehet nyugodt. Az ugyanis csak az előzetes kiviteli tervek szerinti munkavégzésre vonatkozik, tehát a Bamcónak – ha jogkövető módon akar tovább dolgozni, és nem szeretné, hogy még több bírságot hajtson be rajta a DBR – vissza kell állítani az eredeti állapotot. Ez esetben a főalagút visszabontásával. Vagy – mondott egy másik lehetőséget az NKH főigazgatója – be kell nyújtaniuk egy módosított engedélykérelmet.

Az NKH szakemberei a múlt héten ellenőrzést tartottak a munkaterületen, és megállapították, hogy a Bamco az általuk korábban éppen az építési engedély hiánya miatt leállított munkákat folytatta, és a főalagutat 17 méterrel tovább fúrta.

Emiatt legfeljebb egymillió forintnyi bírságról szóló értesítést postáznak a beruházó DBR Metró Projektigazgatóságnak, mert jogilag a beruházóval vannak kapcsolatban, neki kell fizetnie, más kérdés, hogy a DBR miként hajtja majd be ezt az összeget a Bamcón - mondta.

A bírságot pedig – az erről szóló értesítés kiadásától számítva – akár naponta újra és újra kiszabhatja a hivatal. Egészen addig, míg a szabálytalan építkezés, vagyis a 17 méternyi túlhaladás fennáll.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.