2008. augusztus. 12. 14:22 MTI Utolsó frissítés: 2008. augusztus. 12. 13:53 Itthon

Megkezdődik az alsóbbrendű útszakaszok felújítása

A Regionális Operatív Program keretében 1200 kilométeren újítanak fel alsóbbrendű utakat az országban 44,5 milliárd forint értékben. Az első támogatási szerződéseket Nógrád megyében írták alá kedden. A sajtótájékoztatón, amelyen részt vett Szabó Pál közlekedési miniszter is, elhangzott, hogy a Magyar Közút Kht. által kezelt utak közel 90 százaléka nem felel meg az európai normáknak.

A Regionális Operatív Program (ROP) keretében országszerte 206 alsóbbrendű, négy- és ötszámjegyű utat újítanak fel a 2007-2008-as akciótervek keretében. Ebből az észak-magyarországi régióban ebben az időszakban 311, majd 2009-2010-ben újabb 312 kilométert.
 
Kedden a hat Nógrád megyei projekt szerződését írták alá, amely 24 kilométeres felújítás hat zsáktelepülés bekötőútján, és 600 millió forintba kerül. Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter létfontosságúnak nevezte a sok kistelepülésből álló Nógrád bekötőútjainak felújítását, annál is inkább, mert a megyében ezek mellett csak két elsőrendű és két másodrendű főút van, vagyis a forgalom nagy része ezeken bonyolódik.
 
Boldvai László (MSZP), a térség országgyűlési képviselője a legnagyobb probléma, a munkanélküliség miatt tartotta fontosnak a nógrádi úthálózat rendbehozatalát. Elmondta: 2007-2008-ban a nógrádi utak felújítására 2,5 milliárd forintot fordítanak.
 
László Sándor, a Magyar Közút Kht. vezérigazgatója elmondta, hogy az 1960-as, '70-es években épült úthálózatról van szó, amelyek felújítása 20 éve nem történt meg. A vezérigazgató a hazai utak állapotáról elmondta: a kht. által kezelt 30 ezer kilométernyi útból 26 ezer nem felel meg az európai normáknak, az európai szintre hozatal 1.500-2.500 milliárd forintot igényelne. Összehasonlításul: a ROP 2007-2013 között 250 milliárdos program, a KÖZOP-ból 200 milliárd fordítható úthálózatra.
 
László Sándor úgy fogalmazott: ha a kormány ezt a pénzt évi 30-50 milliárddal egészíti ki, akkor "a három forrás együtt már érezhető eredményt hoz a lemaradás behozatalában". Az Új Magyarország Fejlesztési Terv ROP keretében folytatott útfelújítások 2007 márciusától tartoznak a Magyar Közút Kht.-hez. A nógrádi kivitelezőket már kiválasztotta közbeszerzési eljárásban a kht., így egy szakaszt a Colas-Eger Zrt., ötöt a pálosvörösmarti HE-DO Kft. újít fel november 30-ig.
 
Szabó Pál a szlovák és magyar településeket összekötő Ipoly-hidak helyzetére is kitért, amelyek kivitelezéséről már szerződést írt alá a két ország külügyminisztere, ám a munka évek óta nem kezdődik meg. A miniszter azt mondta, magyar oldalon 700 millió forintot különítettek el, és kiírható lenne a kivitelezői pályázat is, de a szlovák fél nem mutat hasonló felkészültséget, ezért tárgyalni fog erről kollégájával.
 
Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?