Az internetezők nem nagyon szeretnek sportolni
Az internetezőknek több mint a fele nem űz rendszeres sporttevékenységet – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. A rendszeres sportolók havonta átlagosan 5600 Ft-ot költenek sportra.
Az internetezők mindössze egyharmada tekinthető rendszeres sportolónak: 21 százalékuk hetente többször, 12 százalékuk legalább hetente egyszer végez valamilyen sporttevékenységet. A magyarországi internetezők 56 százaléka semmilyen sporttevékenységet nem űz. A férfiak, a diplomások, a 18-29 évesek és a budapestiek körében felül vannak reprezentálva a rendszeresen, legalább hetente egyszer sporttevékenységet végzők. A vizsgált szociodemográfiai változók közül a legnagyobb különbséget a korcsoportok között találtuk: a 18-29 évesek 42 százaléka, a 40 év felettiek csak 22 százaléka sportol rendszeresen.
Egy rendszeresen sportoló gyakori internetező havonta átlagosan 5600 Ft-ot költ sportra. Az internetezők között a kerékpározás (14 százalék), a labdarúgás (12 százalék), az aerobic (11 százalék) és a futás (11 százalék) a legnépszerűbb sportok.
Az internetezők többsége (54 százaléka) nem elégedett, 33 százalék inkább elégedett, 12 százalék teljes mértékben elégedett az elérhető sportolási lehetőségekkel. A rendszeresen sportolók között nagyobb arányban találunk elégedetteket, mint azok között, akik nem sportolnak rendszeresen.
A felmérést az NRC 2005. május 20. és 2006. május 30. között végezte 1000 internet-használó online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyoztuk, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.