2005. november. 09. 08:55 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. november. 09. 09:01 Itthon

Az internetezők Matthäust akarják

A UEFA felső vezetése úgy döntött, hogy a magyar-horvát pályázat a 2012-es futball Európa-bajnokság megrendezésére versenyben maradt az olasz és a lengyel-ukrán kandidálással. A végső döntésben az is szerepet kaphat, ha nemzetközileg is ismert a magyar szövetségi kapitány. Az NRC felmérése azt igazolja, hogy a magyar internetezők ettől függetlenül is szeretnék Lothar Matthäust megtartani.

Lothar Matthäus szövetségi kapitány.
Szereposztás
© AP
Az internetezők 40 százaléka szeretné, hogy Lothar Matthäus maradjon a magyar labdarúgó válogatott szövetségi kapitánya. Mindössze 4 százalékuk nem látná a német aranylabdást szívesen a magyar válogatott kispadján, 56 százaléknak mindegy, hogy ki ül ott.

Az internetezők 14 százalékát nagyon, 33 százalékát mérsékelten érdekli a labdarúgás. Minél inkább érdekel valakit a foci, annál nagyobb valószínűséggel támogatja az egykori német válogatott szerződésének meghosszabbítását. A magyar válogatott összes mérkőzését vagy a mérkőzések többségét a netpolgárok 21 százaléka szurkolta végig. Egy-két meccset 28 százalék nézett meg, 51 százalék viszont egyetlenegy mérkőzést sem látott. Az összes mérkőzést vagy a mérkőzések többségét megnéző internetezők 76 százaléka szeretné, hogy Matthäus Magyarországon folytassa a munkáját.

Az idősebbek kevésbé szimpatizálnak Matthäusszal, mint a fiatalabbak. A foci iránt érdeklődő 30 és 39 év közöttiek 71 százaléka, az 50 év felettiek 45 százaléka szeretné Matthäust a kispadon látni. Az egyes korcsoportok között a foci iránt érdeklődő 50 év felettiek között találjuk a legnagyobb arányban azokat, akiknek indifferens a szövetségi kapitány személye.

(A felmérést az NRC 2005. október 14-27 között végezte 1000 internethasználó online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.)

Hirdetés