A Kalocsa-Paks a 20. híd lesz a folyó magyarországi szakaszán.
Letették a Kalocsa-Paks Duna-híd alapkövét csütörtökön, az új Duna-hídnak köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken – közölte a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A 2024 nyarára elkészülő Kalocsa-Paks új Duna-híd a 20. híd lesz a Duna magyarországi szakaszán
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg, a kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi.
A híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezésének összértéke 92 milliárd forint.
Az 512-es főút 7-es kilométerszelvénye után a Duna felett egy új, 2×1 sávos, a kétoldali hullámtéri résszel együtt összesen 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú híd épül.
A híd alapkőletételi ünnepségén (képünkön) jelen volt Süli János, a Paksi Atomerőmű bővítéséért felelős tárca nélküli miniszter, Tolna megye 3. számú választókerületének országgyűlési képviselője, Font Sándor, Bács-Kiskun megye 3. számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.