Vásárosnaménynál található az 1949 óta működő II.
Vásárosnaménynál található az 1949 óta működő II. Rákóczi Ferenc híd, amelynek teljes körű felújítása mára halaszthatatlanná vált. A híd és környezetének felújítását magában foglaló projekt 2008-ban indult, a beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A munkálatok során számos vizsgálat készült, amelyek során kiderült, hogy a meglévő híd már felújítás után sem használható - írta a hg.hu
Kapcsolódó cikkünk:
Videó: megnéztük az új Tisza-hidat Szolnokon
A felújítási munkákat felfüggesztették, és elkészültek a tervek az új létesítményről: a meglévő hídtól a folyásirányban lefelé, attól 15 méter távolságra egy új gerendahíd létesül. Az új létesítmény terveit a Pont-terv Zrt. készíti.
Az új híd nevéről még nem esett szó, előfordulhat, hogy „átveszi” a meglévő híd nevét. Ami a szerkezeti kialakítást illeti, az új híd ferdegerincű egycellás szekrény-keresztmetszetű hegesztett acél gerendahíd. A háromnyílású híd támaszközei: 56,95 + 101,70 + 56,95, azaz összesen 215,60 méter. A felszerkezet pályabeosztása az út keresztmetszeti kialakításához alkalmazkodik.
A kocsipálya szélessége 8,50 m. A pályához a kifolyási oldalon 3,60 m hasznos szélességű kerékpárút, a befolyási oldalon pedig 1,50 m széles üzemi járda csatlakozik.
A kiviteli tervek jelenleg készülnek, a tervek szerint a kivitelezővel a szerződést 2011 nyarán kötik meg. Ezután kezdődhet a szerkezet gyártása. Az új híd teljesen átveszi a régi szerepét, a meglévő hidat pedig várhatóan elbontják. A beruházás kivitelezésének becsült értéke 2,695 milliárd + Áfa. A forrás jelenleg költségvetési, gyorsforgalmi előirányzat, de folyamatban van a KÖZOP forrás pályázása a fejlesztésre.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.