Felgyorsultak a munkálatok a Margit hídon.
Felgyorsultak a munkálatok a Margit hídon. A pályaszerkezet már majdnem kész, hamarosan befejeződik a villamos sínpálya harmadik, azaz végső helyére építése is a híd közepén. A villamos felsővezetéket míves, korhű oszlopok fogják tartani. A hét méter magas, tetejükön hét méter széles, monumentális T-formájú kovácsoltvas oszlopok a villamosvezetékeket fogják tartani.
Az igazi békebeli hangulatot árasztó oszlopok elődei 1935-ig díszítették a hidat. Most felállított másaik a régi korok szépségét és mívességét a legmodernebb kor technikai eljárásaival ötvözik. Összesen 39 felsővezeték-tartó oszlop áll majd a Margit hídon, amiket nagy szaktudású öntő- és kovácsmesterek készítettek hagyományos, kézi módszerrel.
A felsővezeték-tartó oszlopok három részből állnak. Egy acél vázból, a talapzatból és a 700 kilogrammos, T alakú „fejből”. Egy-egy oszlop össztömege 1,5 tonna, ezért speciális, nagy teherbírású darukkal illesztetik a helyükre őket. Az összes oszlop felállítása több napig tart – ez alatt a villamosok nem közlekednek a hídon.
A 39 korhű felsővezeték-tartó oszlop felállítását novemberben 73 díszes kandeláber elhelyezése követi. Ám nem csak ezek újulnak meg, hanem újraöntik a híd másfél kilométer hosszú korlátját is. Az eredeti, 19. századi míves korlát elemeit a Margitszigetre vezető szárnyhídról ismerhetjük, mert a hídnak ez a része (a korláttal együtt) a mederhíddal ellentétben épségben vészelte át az ostromot.
A szebb, díszesebb korlátelemeket már készítik a Csepeli Öntödében, felállításukra azonban csak egy későbbi technológiai fázisban kerülhet sor. A hídfőknél az aluljárókat a Kisföldalattihoz hasonló Zsolnay csempékkel fogják burkolni.
(via Margit híd Sajtóiroda)
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.