Az agglomeráció átka: ingatlanárak és közlekedés
A főváros környéki települések egyike-másika mára olyannyira zsúfolt lett, hogy alig különbözik Budapest peremkerületeitől. A bekötőutakon kígyóznak a sorok, és rendszeresek a többórás dugók. Sokszor a települések infrastruktúrája sincs kellőképpen kiépítve, emiatt pedig a fővárosba kell óvodába és iskolába hordani a gyerekeket. Mennyi idő alatt tehetjük meg mindezt?
Észak-budai régió
Családi ház Telkin |
A közlekedeséi nehézségek Solymárt, Ürömöt és Nagykovácsit is érintik; nem véletlen, hogy egymást érik az eladó, többgenerációs családi házak. Az ingatlanárak ennek ellenére ebben a térségben a legmagasabbak, egyedül Törökbálint és Diósd árai vetekszenek velük.
Ingatlanárak az észak-budai agglomerációban (ezer Ft/m2)
Település | Használt lakóingatlan | Új építésű ingatlan |
Budakeszi | 200−600 | 320−400 |
Nagykovácsi | 95−720 | 215−380 |
Solymár | 150−560 | 195−370 |
Telki | 160−530 | 200−320 |
Üröm | 150−660 | 240−270 |
Dél-budai régió
A dél-budai részen Diósd és Budaörs számít a legdrágábbnak; ezeken a településeken nem is kapunk újszerű családi házat 40−50 millió forintnál olcsóbban. A Budapesttől távolabb eső Törökbálinton, Érden, Tárnokon vagy éppen Biatorbágyon ehhez képest szolidabbak az árak, bár az új településrészeken itt is több tízmillió forintot kérnek egy-egy családi házért. A közlekedéssel azonban itt is meg kell küzdeni: az M1-es és M7-es autópálya, valamint a 70-es út közös bekötőjén csúcsidőben áll a forgalom, a 70-es út pedig sokszor már Diósdnál és Érdnél is bedugul. A környéknek egyedül az M0-ás autóúttal van szerencséje, amelyen − ha éppen nincsen baleset − gyorsan át lehet jutni a pesti oldalra.
Ingatlanárak az észak-budai agglomerációban (ezer Ft/m2)
Település | Használt lakóingatlan | Újépítésű ingatlan |
Biatorbágy | 130−350 | 300−350 |
Budaörs | 140−250 | 330−450 |
Diósd | 95−760 | 250−300 |
Érd | 85-160 | 90−500 |
Törökbálint | 105−780 | 250−580 |
Észak- és kelet-pesti oldal
Gödöllői ingatlan. Vonzó kilátás |
Vecsés és Gyál ingatlanpiacára az M0-s autóút fővárost elkerülő szakasza van jó hatással. Ennek köszönhetően nem csak a ferihegyi gyorsforgalmi úton lehet Budapestre bejutni; az M0-s autóúton pillanatok alatt át lehet érni Dél-Budára, és be lehet csatlakozni az M5-ös autópályába is. Ugyanez vonatkozik Dunaharasztira is, ahol nagyon keresettek az új építésű társasházak. A HÉV vonalán itt autóval is könnyen be lehet jutni a városba, bár Budapesthez közeledve itt is bedugulnak az utak.
Ingatlanárak a pesti agglomerációban ( ezer Ft/m2)
Település | Használt lakóingatlan | Újépítésű ingatlan |
Dunaharaszti | 90−260 | 200−250 |
Dunakeszi | 130−375 | 230−300 |
Fót | 125−385 | 260−300 |
Gödöllő | 110−645 | 115−280 |
Mogyoród | 135−360 | 300−340 |
Vecsés | 125−345 | 240−290 |
Veresegyház | 75−525 | 150−510 |
Csepeli agglomeráció
A Csepel-sziget agglomerációs településein jóval olcsóbbak az ingatlanok, mint bármely más környező településen, ráadásul a közlekedés sem sokkal rosszabb. A budapesti dugókkal persze az itt lakóknak is meg kell küzdeniük, az M0-s autóúton viszont pillanatok alatt el lehet érni akár az M5-ös autópálya bevezető szakaszát, akár a 6-os vagy a 70-es főutat. A környék problémája sokkal inkább az, hogy nincs kiépítve megfelelő infrastruktúra, így alig van hely az óvodákban és a bölcsődékben − emiatt pedig a fővárosba kell vinni a gyerekeket.
Ingatlanárak a csepeli agglomerációban (ezer Ft/m2)
Település | Használt lakóingatlan | Új építésű ingatlan |
Halásztelek | 170−260 | 210−260 |
Szigethalom | 90−345 | 210−260 |
Szigetszentmiklós | 105−440 | 215−250 |
Tartalmi partnerünk a Bookmark Media ingatlanpiaci hírügynökség.